Publicaties overzicht
2017
| Wie: | Pols, C. (2017) |
| Wat: | Luisteren naar leerlingen met een verstandelijke beperking |
| Waar: | Artikel op www.plpo.nl |
| Wie: | Boosten, A. (2017) |
| Wat: | Leraren en interprofessioneel samenwerken. Van Moeilijkheden naar mogelijkheden. |
| Waar: | Tijdschrift voor orthopedagogiek |
| Wie: | Swet, J. van en Diemel, K. (2017) |
| Wat: | Nuance moet terug in het dyslexie-debat |
| Waar: | Eindhovens Dagblad |
| Wie: | Swet, J. van (2017) |
| Wat: | Samenwerken kent vele gezichten. Een inclusieve leraar Passend Onderwijs komt uit de klas. |
| Waar: | Zorg Primair 2 p. 21-25 |
| Wie: | Swet, J. van & Munneke, L. (2017) |
| Wat: | Praktijkgericht onderzoeken in het onderwijs. |
| Wie: | Amsterdam Boom Lemma. |
| Wie: | Swet, J. van (2017) |
| Wat: | Moeilijk leren in de klas vraagt om samenwerken met het netwerk buiten de klas. |
| Waar: | Bexkens, A., Graas, D & Huizinga, M. (Red.) Moeilijk lerende kinderen in het passend onderwijs – ondersteuning in de praktijk’. Antwerpen, Garant |
2016
| Wie: | Diemel, K. & Swet, J. van (2016) |
| Wat: | Professionele sensitiviteit van leerkrachten. Leraren en hun oog voor het perspectief van anderen, leerlingen, ouders, en andere professionals |
| Waar: | Zorgbreed 52, 13, 4. P. 14-19 |
| Wie: | Smulders, F. & Swet, J. van (2016) |
| Wat: | In Samenspraak |
| Waar: | PlatformPraktijkontwikkeling.nl |
| Wie: | Pols, C. (2016) |
| Wat: | Vragenlijst Professionele Sociale Netwerken |
| Waar: | Interne Publicatie, lectoraat Leerkracht in Samenwerken |
| Wie: | Swet, J. van Haasen, M.(2016) |
| Wat: | AZC kan leren van onderwijs |
| Waar: | Eindhovens Dagblad 5 maart 2016 |
| Wie: | Zon, A. van, Otter, M. den, Smulders, F. , Meurs, E. van, Haasen, M., Diemel, K., Boosten, A. (2016) |
| Wat: | De IB’er heeft de regie. |
| Waar: | TIB Tijdschrift Intern Begeleiders 6,2, 6-9 |
| Wie: | Calseyde, W. van de (2016) |
| Wat: | Goed samenwerken is een vak. Interview met Jacqueline van Swet. |
| Waar: | TIB Tijdschrift Intern Begeleiders 6,2, 12-14. |
| Wie: | J. van Swet (2016) |
| Wat: | School gaat niet over medicatie |
| Waar: | Eindhovens Dagblad |
| Wie: | Wichers-Bots, J. & Swet, J. van (2016) |
| Wat: | Passend Onderwijs: Leraren in de ontwerpstand zetten |
| Waar: | Kader Primair 6, p. 23 |
| Wie: | Smulders, F & van Swet, J. (2016) |
| Wat: | Artikel: in samenspraak |
| Waar: | Platformpraktijkontwikkeling.nl Utrecht:WOSO |
| Wie: | Otter, M den & Zon, A. van (2016) |
| Wat: | Bouwen aan relatienetwerken |
| Waar: | Platformpraktijkontwikkeling.nl |
2015
| Wie: | Swet, J. van (2015) |
| Wat: | Samenwerken is samen leren: een uitdaging voor allen die met kinderen en jongeren werken. (extra: literatuurlijst) |
| Waar: | Tijdschrift voor Orthopedagogiek, 54 pag. 99-107 |
| Wie: | Swet, J. van (2015) |
| Wat: | Beelden als Bruggen |
| Waar: | LBBO Beter Begeleiden Digitaal, februari 2015, pag. 1-6 |
| Wie: | Boosten, A. en L. Keuvelaar- van den Bergh (2015) |
| Wat: | Samenwerken in onderzoek: De ontwikkeling van een survey |
| Waar: | Nieuw Meesterschap jaargang 5, nr. 3-4, pag. 41-44 |
| Wie: | Swet, J. van (2015). |
| Wat: | Voorwoord, De kracht van duopartners in het onderwijs |
| Waar: | Zorgprimair 5, pag. 2 |
| Wie: | Swet, J. van (2015) |
| Wat: | Inclusion des Étudiants Exige la Collaboration |
| Waar: | Montpellier |
| Wie: | Haasen, M. & Swet, J. van (2015) |
| Wat: | Jeugdzorg en Onderwijs werken samen aan preventie |
| Waar: | Remediaal, 5-6, pag. 13-17 |
| Wie: | Otter, M. den (2015) |
| Wat: | Participeren |
| Waar: | Voicing, geef leerlingen een stem h4, pag. 40-49 |
| Wie: | Wichers, J en Swet, J. van (2015) |
| Wat: | Passend Onderwijs. Weg met de schotten. |
| Waar: | |
| Wie: | Bergh, L. van den; Diemel, K. & Zon, A. van (2015) |
| Wat: | Bevorderende factoren voor samenwerking door onderwijsprofessionals. |
| Waar: | PlatformPraktijkontwikkeling.nl. WOSO: Utrecht. |
2014
| Wie: | Swet, J. van (2014) |
| Wat: | Afstand zorg en onderwijs slechten |
| Waar: | Eindhovens Dagblad |
| Wie: | Swet, J. van. (2014) |
| Wat: | Leren van, door en over Samenwerken. |
| Waar: | Klatter, E. & Q. Kools (Red.) Inspiratiebundel Lectoraten Educatie Fontys. Fontys Hogescholen Eindhoven, |
| Hoofdstuk 13, p. 143-153. | |
| Wie: | Swet, J. van. (2014) |
| Wat: | Leerkrachten en samenwerken: een praktijkvoorbeeld |
| Waar: | Zorgprimair 6 pag.6-9 |
| Wie: | Swet, J. van (2014) |
| Wat: | Lectorale rede: Leerkracht in Samenwerken |
| Waar: | Fontys OSO, Tilburg |
| Wie: | Otter, M. den (2014) |
| Wat: | Leren zichtbaar maken |
| Waar: | Tijdschrift voor interne begeleiders, dec. 2014, pag. 42-44 |
| Wie: | Diemel, K. (2014) |
| Wat: | Onderzoek doen in een inter-organisationeel netwerk |
| Waar: | Klatter, E. & Q. Kools (Red.) Inspiratiebundel Lectoraten Educatie Fontys. Fontys Hogescholen Eindhoven, |
| Hoofdstuk 12, p. 127-132. |
| Wie: | Swet, J. van (2014) |
| Wat: | Leerkracht in Samenwerken. Een terugblik op ons ethisch gedrag in het eerste lectoraatsjaar |
| Waar: | Nieuw Meesterschap 5,1 pag. 25-30 |
2013
| Wie: | Otter, M. den (2013) |
| Wat: | De interne begeleider als spil in het ‘Kennis-Web’ |
| Waar: | Tijdschrift Intern Begeleiders (TIB) (publicatie: okt. 2013) |