Vragen over leerinhoud in relatie tot 15 / 30 EC

Het gaat hierbij om een ontwikkellijn te verwoorden en vast te leggen in de leeruitkomsten, waarbij de student kan laten zien dat deze zich voldoende ontwikkelt om in de loop van de opleiding het vereiste eindniveau (van in dit geval Spaans) aan te kunnen tonen. De student moet dus voldoende voortgang kunnen laten zien en voldoende worden begeleid om te weten waar die staat in deze ontwikkeling (in samenhang met de andere inhoud van de leeruitkomsten (in dit voorbeeld Spaanse didactiek of Spaanse cultuur of literatuur). Ook hier is het formuleren van leeruitkomsten weer van groot belang.

Door passende leeractiviteiten, door voldoende structuur te bieden en door voldoende en goede begeleiding van de student (die steeds moet weten waar die staat in relatie tot de leeruitkomsten). Ook door Portflow te gebruiken, waarbij de student kan de student inzicht krijgen in zijn ontwikkeling in relatie tot de beoogde leeruitkomsten. Het nieuw aan te besteden DOS (digitale ondersteuning studentcoaching) kan hier ook bij ondersteunen, omdat het
proces van de student hierin kan worden gevolgd en vastgelegd

Ook binnen grote eenheden is het mogelijk om tussentijdse resultaten vast te leggen. Studenten laten aan elkaar en aan hun docenten zien hoe ze leren en welke beroepsproducten of andere bewijsmaterialen ze daarbij aan het maken zijn. Studenten kunnen op onderdelen prestatiefeedback vragen in relatie tot de leeruitkomsten, zodat studenten weten wat ze nog moeten doen om hun leeruitkomsten aan te tonen, maar ook weten wat ze al hebben laten zien. Daarom is het groepsproces nog steeds belangrijk en ook om de leeromgeving zo in te richten dat studenten en docenten elkaar structureel ontmoeten en te kalibreren over de vereiste kwaliteit.