

Jong, startend en nieuwsgierig
De overgang van opleiding naar werk verloopt niet altijd soepel en kan zelfs tot uitval leiden, wat Fontys en de werkgevers in de regio graag voorkomen. Praktijkpartners geven aan moeite te hebben met het begeleiden van jonge, startende professionals. Zij merken op dat starters veel onzekerheden en prestatiedruk ervaren wat een gevoel van tekortschieten in de hand kan werken en zich kan vertalen naar een beperkte mate van zelfredzaamheid en proactieve houding. Terwijl zij juist werknemers zoeken die zelfredzaam en proactief zijn.
Wat houdt het project in?
In dit interdisciplinair onderzoeksproject vragen we jonge, startende professionals naar hun ervaringen en zoeken we naar handvatten voor starters, hun leidinggevenden en coaches.
Projectdoelstelling
Dit project heeft de volgende doelen: Het formuleren van ontwerpcriteria voor een online module voor jonge, startende professionals gericht op de ontwikkeling van hun eigen regie en welzijn. De ontwikkeling van handvatten voor leidinggevenden en coaches van jonge, startende professionals.
Periode
februari 2025- februari 2026