Sprint naar content

Film en Leskaarten

Film en leskaart 1

In het kader van techniekacceptatie zien jullie een reële praktijk situatie. In dit filmpje maken jullie kennis met alle bij het proces betrokken personen.
LESKAART 1

Film en leskaart 2

De dochter komt op bezoek bij haar vader die weer net is gevallen. Je ziet een vader-dochter gesprek.
De dochter maakt zich zorgen en gaat nu over tot actie, nadat ze met haar vader heeft gepraat.
LESKAART 2

Film en leskaart 3

De dochter belt de thuiszorg organisatie en uit haar zorgen over de valincidenten van haar vader.
Er is overleg met een hulpverlener over wat te doen.
LESKAART 3

Film en leskaart 4

De thuiszorg organisatie belt met het familielid en maakt een afspraak voor een intakegesprek bij meneer van Dam thuis.
LESKAART 4

Film en leskaart 5

De hulpverlener bezoekt de thuis wonende oudere en voert een keukentafelgesprek, gericht op alledaagse problemen die met technologie kunnen worden ondersteund of opgelost. Ook de dochter is aanwezig. Uit het gesprek blijkt dat hij niet meteen behoefte heeft aan technologische oplossingen. Hij vertoont weerstand maar wil zijn dochter wel graag tegemoet komen.
LESKAART 5

Film en leskaart 6

De dochter belt de technisch adviseur van het installatiebedrijf om een afspraak te maken voor een adviesgesprek.
LESKAART 6

Film en leskaart 7

Adviesgesprek over welke technologische oplossingen er zijn voor de huidige problemen. Besluitvorming door meneer in samenspraak met de technisch adviseur en de dochter met in acht neming van de weerstanden. De adviseur draagt méér (toekomstige) opties aan zoals de mogelijkheid van intercom met beeld en geluid. Financiële consequenties worden besproken.
LESKAART 7

Film en leskaart 8

Installatie van de technologie: er wordt in beeld gebracht hoe het Wifi kastje/router wordt geïnstalleerd.
LESKAART 8

Film en leskaart 9

Uitleg en demonstratie van het gebruik van de geïnstalleerde technologie door de hulpverlener en de technisch adviseur,
de werking van het polsalarm, opvolging (doorschakelen naar de dochter en bij afwezigheid naar de hulpverlener)
en de werking van de intercom die doorgeschakeld is naar de smartphone.
LESKAART 9

Film en leskaart 10

De huishoudelijke hulp; die zonder het te weten een probleem veroorzaakt.
Leskaart 10

Film en leskaart 11

Er is een probleem, de nieuwe intercom doet het niet. Er volgt een diagnose van het probleem en er volgt een oplossing.
LESKAART 11

Film en leskaart 12

De hulpverlener komt langs bij meneer om te kijken hoe het nu met hem is, een half jaar na de installatie van de techniek. Er volgt een korte evaluatie van het gebruik van de technische hulpmiddelen. Wat werkt wel, wat niet.
LESKAART 12