
Meer lezen
Meer lezen over omgaan met uitdagend gedrag:

Gedragsoplossingen voor de moeilijke groep
Hoe begeleid je uitdagende klassen in het primair onderwijs? Kees van Overveld, september 2019

De traumasensitieve school
'Een andere kijk op gedragsproblemen in de klas’ Anton Horeweg, april 2018

De meester heeft de pik op mij
Over het denken van kinderen met agressieve gedragsstoornissen, Bram Orobio de Castro
Meer lezen over de zelfdeterminatietheorie:

Gemotiveerd leren en lesgeven. De kracht van intrinsieke motivatie.
Ros, A., Castelijns, J, Van Loon, A-M., & Verbeeck, K. (2014). Bussum: Coutinho.

Vitamines voor groei: Ontwikkeling voeden vanuit de Zelf-Determinatie Theorie
Vansteenkiste, M. & Soenens, B. (2017). Leuven: Acco.

Autonomie én structuur bieden in een diverse klas
Lisette Hornstra, artikel in Themanummer Waarderen van Diversiteit. Zorgbreed, 2018(4)
Meer lezen over Autonomie:

Op eigen vleugels: autonomie voor kinderen in het basisonderwijs.
Verbeeck, K. (2010). ’s-Hertogenbosch: KPC Groep.