Sprint naar content

Lopend

Onderstaande experimenten lopen momenteel met ondersteuning van EdTech:

Door de unieke combinatie middels het inzetten van een SIMstoel + VR / beeldscherm + Serious Gaming / Animatie + beweging geven we de studenten een buitengewone ervaring mee die motiverend, stimulerend, uitdagend en enthousiasme bevorderd, dat dit de studieresultaten absoluut ten goede komt. Daarnaast leert men interdisciplinair, cross sectoraal en verbindend samen te werken en door een multisensorische aanpak zullen studenten dit als uitdagende leerstof gaan absorberen en uitdragen bij medestudenten en collega docenten.

Hier kun je de afspraken rondom de opzet van het experiment downloaden.

Door interactieve simulaties te creëren met de techniek van Gaussian splatting en deze te importeren in Unreal Engine, kunnen studenten verschillende scenario's verkennen en direct feedback krijgen, wat hun probleemoplossende vaardigheden versterkt. Bovendien maakt deze technologie abstracte en complexe concepten visueel en tastbaar, Hierwaardoor studenten deze beter kunnen begrijpen en hun leerervaring wordt verrijkt. Het gebruik van unreal zorgt ervoor dat er meerdere XR producten mogelijk zijn als resultaat.

Hier kun je de afspraken rondom de opzet van het experiment downloaden.

Een belangrijk didactisch voordeel van deze innovatie is directe en visuele feedback, wat de leerervaring voor voetballers/voetbalteams aanzienlijk versterkt. Door de hoge kwaliteit van de video-opnames en de mogelijkheid om beelden direct te analyseren, kunnen coaches en spelers meteen na een spelsituatie samen kijken naar wat er goed ging en wat verbeterd kan worden. Dit stimuleert (zelf)reflectie en spelinzicht, omdat spelers hun acties terugzien en begrijpen waarom bepaalde keuzes wel of niet effectief waren.

Hier kun je de afspraken rondom de opzet van het experiment downloaden.

Het doel is dat studenten uit Nederland en Korea komen tot een tool, app, AR , VR omgeving waarbij ze bijdragen aan good life for youngsters. Een voorbeeld hiervan is het creëren van een online virtuele busking (straat optredens van artiesten) omgeving. Onze studenten onderzoeken de doelgroep en indien mogelijk testen de tool, afhankelijk van de opleiding dragen ze bij aan het opstellen van een businessplan of marketing plan. De ICT/engineering studenten zijn vooral bezig met het product.

Hier kun je de afspraken rondom de opzet van het experiment downloaden.

Binnen het TGO onderwijs wordt de toetsing gedaan door het verzamelen van datapunten voor studenten. Voor het vaardigheidsonderwijs van verpleegkunde kan de student op dit moment (huidig onderwijs) alleen datapunten verzamelen door een vaardighedentoets af te laten nemen. Dit gebeurt dan ook op gezette tijden. Er is een toepassing beschikbaar SimCapture die studenten kan helpen om datapunten te verkrijgen. Doordat ze met hun eigen telefoon op een vooraf ingesteld fantoom eenhandeling kunnen uitvoeren kan dit filmpje samen met de gegevens die uit het systeem. bewijslast opleveren voor de student.

Hier kun je de afspraken rondom de opzet van het experiment downloaden.

Fitphone LightLock Studeren in studieruimte als je je socials uit zet. LightLock is een ontwerpconcept van TUE designstudenten voor Fitphone dat bedoeld is voor gedeelde studieruimtes op Hogscholen, universiteiten. We wilden deze studieomgevingen opnieuw ontwerpen om afleiding door smartphones te minimaliseren. Didactisch doel is het leren studeren, werken alleen of met anderen en bewustere keuzes te maken m.b.t. concentratie, aandacht voor jezelf en voor elkaar.

Hier kun je de afspraken rondom de opzet van het experiment downloaden.

Bij FPA is een chatbot ontwikkeld die studenten ondersteunt in het verzamelen, analyseren, interpreteren en toepassen van patient-informatie. Wij willen via EdTech de chatbot verder ontwikkelen en implementeren in het fysiotherapie onderwijs. Met een plus abonnement worden studenten niet beperkt in het gebruik van onze chatbot qua messaging, file uploads en data-analyse. Wij zien namelijk dat de beperkingen van de gratis/freemium abonnement een negatieve invloed heeft op het gebruik en ervaring (en daarmee waarde) van de chatbot.

Hier kun je de afspraken rondom de opzet van het experiment downloaden.