januari

Fontys onderzoekt: Smartscan

smartscan video

Smartscan is een geïnstrumenteerde handschoen die een schat aan informatie oplevert voor orthopedisch technologen. In de videoserie ‘Fontys Onderzoekt’ en in de podcastserie ‘Zoek het uit’ vragen we onderzoekers, werkveldpartners en studenten naar hun betrokkenheid bij dit onderzoek en wat het bijdraagt aan de maatschappij.

Video Fontys Onderzoekt
Associate lector en initiatiefnemer van dit onderzoeksproject Fred Holtkamp legt in deze video uit wat de smartscan is en wat de sensoren in deze handschoen toevoegen aan het orthopedische vakgebied. Orthopedisch schoenmaker Jessica Hohenschon is enthousiast over de waardevolle informatie die de smartscan haar bedrijf, maar ook veel andere disciplines kan gaan opleveren. Fysiotherapiestudent Michelle Geurts vertelt over haar interviews met zorgprofessionals over hun wensen en eisen aan deze tool.

Podcast Zoek het uit
Onderzoekers Fred Holtkamp en Geert-Jos van der Maazen vertellen in deze podcast over de alternatieven voor het aanmeten van zooltjes, smartscan en de kracht van samenwerking en doorzettingsvermogen.

Raak-award
In november 2023 ontving smartscan de tweede prijs van de RAAK-award, een prijs voor praktijkgericht onderzoek in het hbo. Lees het artikel.

Praktijkgericht onderzoek bij Fontys
Binnen Fontys wordt heel veel praktijkgericht onderzoek gedaan. Maar wat wordt er dan onderzocht en voor wie? Hoe doen wat dat? En wat levert het op? Wie zijn erbij betrokken en waarom is het zo belangrijk? In de videoserie Fontys Onderzoekt en de podcastserie Zoek het uit praten we met onderzoekers, studenten en werkveldpartners over hun specifieke onderzoek. Zo vinden we antwoorden op onze vragen en krijgen we beter inzicht in het maatschappelijk belang van praktijkgericht onderzoek bij Fontys.

Meer weten over smartscan? Bekijk de video, luister naar de podcast of lees meer over dit onderzoeksproject.

Auteur: Ingrid Oonincx