Fontys lanceert Europese samenwerking Make Impact Consortium

make impact

Fontys Hogeschool Engineering, het Fontys Centrum voor Ondernemerschap en het Centre of Expertise High Tech Systems & Materials hebben besloten hun krachten te bundelen rondom de nieuwe hub Make Impact Consortium (MIC), geïnitieerd door het Massachusetts Institute of Technology (MIT). Op 9 juni j.l. is deze nieuwe samenwerking gelanceerd bij 22 internationale, ondernemende, Europese universiteiten en hogescholen.

Techniek-georiënteerde studenten hebben kennis, expertise en ervaring in handen waar veel uitdagingen mee aangepakt kunnen worden. Bij Fontys komt Makersplayce (een technieklab van en voor studenten) ten goede aan o.a. de kwaliteitsafspraken gemaakt voor studenten. Nu een groeiend aantal studenten in hun vrije tijd prototypes bouwt bij Makersplayce, dit combineert met ondernemende vaardigheden, verbindt met de high tech industrie en met het innovatie- en startup ecosysteem (The Gate), komt de realisatie van innovatieve, circulaire projecten van Fontys studenten weer een stap dichterbij.

Ella Hueting, directeur van Fontys Hogeschool Engineering, is nauw betrokken bij de organisatie en onderstreept het succes én potentieel van deze internationale community omtrent ‘making’.
MIT-professor Marty Culpepper benadrukte tijdens de lancering de missie van het consortium: Het leveren van concrete middelen en kennis om technologische innovatie-ecosystemen te versnellen. Hierbij kan o.a. gedacht worden aan instructiefilms voor machines, uitwisselbaar educatiemateriaal en best-practices. Het MIC is bedoeld voor hogescholen, universiteiten, bedrijven en overheidsinstellingen die begrijpen dat technologische innovatie in de eerste plaats over mensen gaat en het belang van gelijkgestemden om van elkaar te leren en daar voordeel uit halen. Met één uiteindelijk doel: ‘To Make Impact!’

Bekijk hier de tour door Makersplayce

Auteur: A. Moors