Hoe voorkom je studievertraging bij deze grote eenheden?

Door passende leeractiviteiten, door voldoende structuur te bieden en door voldoende en goede begeleiding van de student (die steeds moet weten waar die staat in relatie tot de leeruitkomsten). Ook door Portflow te gebruiken, waarbij de student inzicht krijgt in de eigen ontwikkeling in relatie tot de leeruitkomsten. Het aan te besteden digitale ondersteuning studentcoaching (DOS) kan hier ook bij ondersteunen, omdat het proces van de student hierin kan worden gevolgd en vastgelegd op opleidingsniveau.

Binnen een onderwijseenheid kan dat worden opgevangen door voldoende begeleiding op het leerproces. Als een student langer over een onderwijseenheid doet of wil doen dan een periode of een semester, dan wordt vastgelegd in een studieplan hoe de student hieraan werkt en hoe en door wie de student daarin wordt begeleid.