Tilburg

Leer hoe je boodschappen overbrengt met inspirerende ervaringen zoals events, games en muziek.

Hoe werkt aanmelden?

Deadline: 1 mei

Kennismaken?

Proefstuderen, open dagen en meer

Creëer communicatie die prikkelt

Zien, horen, ruiken, voelen... Iedere ervaring vertelt je iets. Bij de opleiding Creative Concepts for Communication leer je hoe je alle zintuigen aan kunt spreken om een boodschap over te brengen. Met beeld, met geluid, in de vorm van een event, game of pop-up expo. Jij bedenkt het! Aan de hand van echte projecten ontdek je wat er speelt in de samenleving en hoe je mensen in beweging krijgt. Ga jij mensen raken met jouw verbeeldingskracht?

Is de opleiding Creative Concepts for Communication iets voor jou?

• Je krijgt les van docenten uit de wereld van communicatie, muziek en entertainment

• Je leert van echte praktijkprojecten

• Je leert met en van elkaar

• Je ontwikkelt je eigen leerproces

Bekijk ook deze opleidingen

1 vergelijkbare opleiding

Master of Business and Management

4 jaar s' Hertogenbosch
student met laptop, opleiding Creative Concepts for Communication

Dit ga je leren

Bij communicatie denk je vaak aan taal, maar je kunt een boodschap op veel manieren overbrengen. Bij deze opleiding leer je een boodschap overbrengen op een creatieve, prikkelende manier. Bijvoorbeeld met een event, game of pop-up expo. Je leert over het creatieve proces van eerste idee tot een volledig uitgewerkt concept.

Zo zien de lessen eruit

• Leeractiviteiten

Je krijgt inzicht in de theoretische basis van communicatie en leert over de verschillende manieren om een boodschap over te brengen.

• Press & Play

Activiteiten waar je vrijblijvend aan mee kunt doen. Je gaat spelenderwijs aan de slag met je persoonlijke ontwikkeling.

• Projectlessen

Elke periode krijg je een lijst van projecten. Je kiest zelf in welke onderwerpen je je wilt verdiepen, bijvoorbeeld muziek, film of mediadesign.

Jouw opleiding

Hoe zien de komende 4 jaar eruit?

Bij de hbo-opleiding Creative Concepts for Communication ontwikkel je persoonlijke vaardigheden, zoals samenwerken, ‘anders’ durven denken en staan waar jij voor staat. Maar ook onmisbare zakelijke kwaliteiten. Zoals plannen, organiseren en overtuigen.

studenten bij de koffiecorner, opleiding Creative Concepts for Communication
Jouw toekomst

Ontwikkel jouw eigen creatieve concept voor het werkveld

De wereld verandert. Iedereen moet stappen zetten op het gebied van technologie, gezondheid en duurzaamheid. Ook werkgevers. Hun grootste uitdaging? Medewerkers en klanten meekrijgen! Als creatief communicatie-professional help jij ze hierbij op weg.

Toelating & aanmelden

Toelatingseisen

• Met een havo-, vwo-, of mbo-diploma (niveau 4) ben je direct toelaatbaar.

• Heb je niet de juiste vooropleiding?

Geen paniek! In sommige gevallen kun je alsnog worden toegelaten. Bekijk de volledige toelatingseisen voor alle mogelijkheden.

De campus

Studeren bij Fontys betekent leren, vrienden maken en een gezellig studentenleven

Ontdek onze campussen: mooie en goed uitgeruste studieruimtes, hippe koffiecorners en fijne campuspleinen. Alles voor groei en gezelligheid!

Kosten opleiding

Benieuwd wat deze opleiding kost?

Bereken je collegegeld eenvoudig met de collegegeldmeter. Naast collegegeld moet je ook rekening houden met andere kosten zoals studiemateriaal, een laptop en deelname aan de introductie.

Collegegeld berekenen

Taal

Opleidingsduur

Opleidingstype

Opleidingsvorm

Locatie(s)

Specificaties

Taal

Opleidingsduur

Opleidingstype

Opleidingsvorm

Locatie(s)

Deadline: 1 mei

Hoe werkt aanmelden?

Benieuwd wat er allemaal staat te gebeuren tot en na het aanmelden voor deze opleiding? Bekijk het hele aanmeldproces.

Van aanmelden tot starten

• Start met kennismaken!

Jouw studiekeuze begint met kennismaken.

• 1 mei

Deadline voor aanmelding

Hoe werkt dat aanmelden?
    In sommige gevallen kun je je ook nog aanmelden na 1 mei.

Lees hier meer over aanmelden na de deadline.

• Alles voor een Goede start

Op Goede start vind je alles voor een goede start van je studie zoals aan te schaffen materialen, je laptop, info over je eerste lesweek en de introductie.

• 26 augustus 2024

Purple introductieweek

• 2 september

Start eerste lesweek

Studiekeuze activiteiten

Kennismaken met Communicatie - Creative Concepts for Communication

Meld je aan voor een dag proefstuderen, meeloopdag met een student, online voorlichting of andere studiekeuze activiteiten.

Heb je een vraag?

We helpen je graag verder.

Stel je vraag aan Fontys Tilburg

Vragen die wij vaak krijgen

Creatieve communicatie is het op een creatieve manier inzetten van communicatie om mensen aan te zetten tot actie en gedrag te veranderen. Het creëren van beleving en het inzetten van multisensorische communicatie om je doel te bereiken.

Tijdens de opleiding Creative Concepts for Communication leer je persoonlijke vaardigheden. Zoals samenwerken, experimenteren, ‘anders’ durven denken. Daarnaast krijg je inzicht in mensen en de wereld waarin we leven en leer je onmisbare zakelijke kwaliteiten zoals plannen en overtuigen.

Na de studie Creative Concepts for Communication kun je aan slag als bijvoorbeeld: Coördinator ‘Future Food’ op Lowlands Programmamaker Omroep Zwart Adviseur verandercommunicatie bij Randstad Documentairemaker bij National Geographic Brandmanager muzieklabel triple-A