Eindhoven,
mei

Tom van den Nieuwenhuijzen Wethouder in Son en Breugel

tom.jpg

Op 12 mei 2016 is Tom van den Nieuwenhuijzen, docent MVO, Circulaire Economie, Management en Strategie aan Fontys Economische Hogeschool Tilburg, beëdigd tot wethouder in de gemeente Son en Breugel. Tom was tot 10 mei j.l. raadslid voor de fractie van GroenLinks in de gemeenteraad van Eindhoven.

“Wethouder worden is mijn droom die werkelijkheid wordt, zeker nu ik aan de slag mag met duurzaamheid”, aldus Tom. “Mijn studenten stimuleer ik om hun dromen na te jagen, nu volg ik dat advies zelf op.”

Tom heeft een opleiding HTS bouwkunde en een post-HBO opleiding Bedrijfskunde achter de rug. Momenteel doet hij een MSc Management aan Nyenrode Business Universiteit. “Ik ben van plan om mijn opleiding af te maken, zeker met het oog op een eventuele terugkeer bij Fontys.”

Op basis van de regeling Langdurig Politiek Verlof heeft Tom een terugkeer garantie bij Fontys. Momenteel is Tom nog in overleg met de FEHT om het huidige schooljaar af te sluiten en over een eventuele rol bij de FEHT tot en met de gemeenteraadsverkiezingen van 2018.