september

Openbaar college: Een leven lang werkplezier

IMG_7673

De gemiddelde Nederlander zal tot zijn 67ste werken. Het is dus de moeite waard om deze jaren op plezierige wijze in te vullen. Toch lukt dit lang niet iedereen. Volgens Fontysonderzoekers Evelyne Meens en Danae Bodewes zijn motivatie en nieuwsgierigheid goede raadgevers voor meer werkplezier. Wil jij meer plezier ervaren op je werk of zou je anderen hierbij willen helpen? Kom dan naar het gratis openbaar college op 6 oktober in de LocHal in Tilburg. Graag vooraf aanmelden.

Tijdens dit college ontdek je aan de hand van wetenschappelijke kennis, maar vooral door prikkelende vragen en opdrachten de diversiteit en kracht van je motivatie en nieuwsgierigheid. Je gaat naar huis met meer kennis over je eigen motivatie en nieuwsgierigheid en een aantal praktische tips voor het vergroten en behouden van je werkplezier.

Wat, waar en hoe?
Openbaar college, donderdag 6 oktober, 19.30-21.00 uur (inloop vanaf 19.00 uur), LocHal, Burgemeester Brokxlaan 1000, 5041 SG Tilburg. Fontys Hogeschool organiseert dit college in samenwerking met de Kennismakerij (bibliotheek Midden-Brabant).
Toegang gratis, maar vooraf aanmelden is verplicht via dit formulier

Drs. Danae Bodewes (op foto links) is docent-onderzoeker bij Fontys Hogeschool en doet onderzoek naar nieuwsgierigheid bij het lectoraat ‘Industrial engineering en entrepreneurship’ en het kenniscentrum ‘Leven lang ontwikkelen’. Zij is auteur van het boek ‘Schaamteloos Nieuwsgierig’ dat onlangs is uitgebracht.

Dr. Evelyne Meens is senior-onderzoeker en adviseur studie(keuze)succes bij Fontys Hogeschool en doet onderzoek naar onder andere motivatie en keuzegedrag bij het lectoraat ‘Goed leraarschap, goed leiderschap’ en het kenniscentrum ‘Leven lang ontwikkelen’.  Zij is auteur van het boek ‘Een leven lang kiezen’.

Fontys for Society
In de hedendaagse wereld ben je nooit uitgeleerd. Een leven lang nieuwsgierig blijven, is dan ook geen keuze meer, maar een must. Fontys is als kennispartner actief in de regio om de professionals van de toekomst op te leiden. We willen onze kennis niet alleen delen met onze studenten, maar ook met jou. In toegankelijke openbare colleges gaan onze docenten, studenten en lectoren in op actuele ontwikkelingen en thema’s. Dat levert je niet alleen kennis en informatie op, maar ook verrassende inzichten. Meer informatie over onze colleges vind je op de website.

Auteur: Ingrid Oonincx