oktober

Numerus fixus opleiding Vastgoed en Makelaardij

Afbeelding nieuwsbericht Numerus Fixus Vastgoed

Vanaf september 2022 geldt voor de Fontysopleiding Vastgoed en Makelaardij een numerus fixus. Voor het studiejaar 2022-2023 worden maximaal 350 studenten toegelaten. Dat betekent dat leerlingen zich vóór 15 januari 2022 moeten aanmelden voor deze opleiding. Na aanmelding vindt er een selectieprocedure plaats.

Al langere tijd stijgen landelijk de aantallen studenten voor de opleiding Vastgoed & Makelaardij. Dat komt onder meer door de booming vastgoedmarkt. Opleidingsmanager Vastgoed & Makelaardij Sylvia Kramer licht het besluit toe: “Door een numerus fixus in te stellen, kunnen we als opleiding voldoende aandacht aan onze studenten blijven besteden en voorkomen we op langere termijn dat studenten problemen gaan krijgen met het vinden van een stageplaats.”

Selectieprocedure
Nadat de student zich heeft aangemeld voor de opleiding volgt er een selectieprocedure, waarin de student getoetst wordt op onder andere rekenvaardigheid en schriftelijke communicatieve vaardigheden. Daarnaast wordt er gekeken naar motivatie van de student en de verwachting die de student heeft van de opleiding. Als laatste volgt een verdiepend gesprek met een docent van de opleiding.
Het is dus belangrijk dat studiekiezers zich aanmelden vóór 15 januari 2022. Van 24 januari tot en met 4 februari vinden de selectiedagen plaats op Campus Rachelsmolen in Eindhoven. Aanmelders worden automatisch uitgenodigd, voor een dagdeel in deze periode.

Deelnemen aan studiekeuze-activiteiten
Doordat studiekiezers zich eerder moeten aanmelden zijn er minder mogelijkheden om te oriënteren. Vandaar dat het extra belangrijk is om deel te nemen aan studiekeuze-activiteiten om te kunnen bepalen of de opleiding Vastgoed & Makelaardij aansluit bij de interesse van de studiekiezer.
In kalenderjaar 2021 worden er nog verschillende activiteiten georganiseerd. De studiekiezer kan bijvoorbeeld deelnemen aan de online voorlichting (15 en 17 november) of kan sfeer komen proeven op locatie op 27 november. Daarnaast is het ook mogelijk om deel te nemen aan een online proefstudeerdag op 15 of 22 december 2021. Voor alle studiekeuze activiteiten is aanmelding vereist.

Meer weten?
Meer weten over de opleiding Vastgoed & Makelaardij vind je op de website www.fontys.nl/vastgoed

Auteur Michelle Breemans