Eindhoven,
december

Nieuwe opleiding en masterclass over werkgeluk bij Fontys HRM en Psychologie

werkgeluk

Fontys Hogeschool HRM en Psychologie biedt vanaf 22 februari in Eindhoven de Masterclass Werkgeluk en de Opleiding Werkgelukdeskundige aan. Deze worden gegeven in samenwerking met Erasmus Happiness Economics Research Organisation en het Happiness Bureau. In de opleiding en de masterclass staat de vraag centraal hoe de betrokkenheid en het werkgeluk van medewerkers kan worden vergroot.

Binnen Fontys Hogeschool HRM en Psychologie is veel aandacht voor dit thema. Met ingang van het nieuwe jaar wordt een sociaal innovatie centrum van de Hogeschool op de nieuwe Human Campus van Driessen HRM in Helmond gehuisvest. Binnen dit sociaal innovatie centrum (SIC) werken studenten Human Resource Management en Toegepaste Psychologie aan projecten op het gebied van werkgeluk.

De opleiding tot Werkgelukdeskundige van 12 dagdelen (verspreid over 4 maanden) biedt een theoretische basis over werkgeluk en veel praktijkgericht inzicht van bedrijven en organisaties die binnen dit thema actief zijn. Na de opleiding weet de deelnemer hoe medewerkers zelf hun eigen werkgeluk kunnen vergroten, hoe je dit als organisatie kunt faciliteren, wat gelukkig leidinggeven inhoudt en hoe je dit toepast, en hoe je succesvol veranderingen teweegbrengt om een gelukkige(re) organisatie te worden. De opleiding richt zich op professionals die zich willen ontwikkelen op het gebied van werkgeluk, hun expertise over gelukkig werken willen vergroten, en tools, systemen en andere interventies kunnen implementeren waarmee het werkgeluk van medewerkers meetbaar kan worden bevorderd. Deze opleiding in het bijzonder geschikt voor professionals werkzaam binnen het HR-vakgebied, managers en ondernemers.

De Masterclass Werkgeluk van vier dagdelen biedt kennis over werkgeluk en praktijkgericht inzicht van bedrijven en organisaties die binnen dit thema actief zijn. Met het volgen van deze Masterclass krijgt de deelnemer inzicht in wat werkgeluk inhoudt, waarom het belangrijk is, zowel voor de individuele medewerker als voor de organisatie, en hoe het werkgeluk in organisaties vergroot kan worden. De Masterclass is bedoeld voor managers, ondernemers en beleidsmedewerkers die een overzicht willen hebben van wat werkgeluk inhoudt, waarom het belangrijk is, zowel voor de individuele medewerker als voor de organisatie, en hoe het werkgeluk in organisaties vergroot kan worden.

Samenwerking
De samenwerking tusen Fontys Hogeschool HRM en Psychologie, Erasmus Happiness Economics Research Organisation en het Happiness Bureau vloeit voort uit de Dutch Happiness Week die Fontys samen met onder andere het Parktheater jaarlijks organiseert. Tijdens de editie van 2017 ontstond ook het initiatief voor het Sociaal Innovatie Centrum rond werkgeluk bij Driesen HRM.