september

Karin Bloemen te gast in het laatste Fontys Denk Groter Debat

Karin Bloemen.jpg_221

Karin Bloemen is op maandag 11 oktober te gast in het allerlaatste Fontys Denk Groter Debat. De zangeres, cabaretier en actrice schreef onlangs een boek over haar jeugd vol misbruik en geweld. Ze gaat daarover in het Parktheater Eindhoven in gesprek met studenten en andere geïnteresseerden. Het Denk Groter Debat is gratis toegankelijk. Inschrijven is wel verplicht, evenals een coronatoegangsbewijs.

Het Denk Groter Debat met Karin Bloemen is het allerlaatste onder deze naam en in deze vorm. Fontys ruilt de slogan Denk Groter in voor For Society, wat beter past bij onze bijdrage aan het oplossen van complexe maatschappelijke vraagstukken. Het gesprek met Karin Bloemen stond aanvankelijk voor maart 2020 gepland, maar werd vanwege de coronamaatregelen meerdere malen uitgesteld. Het onderwerp van het debat is (helaas) echter nog steeds actueel en ook het gesprek hierover kan een bijdrage leveren aan een mooiere samenleving.

Het boek ‘Mijn ware verhaal’ van Karin Bloemen beschrijft het aangrijpende verhaal van haar jeugd, maar ook hoe ze ondanks deze traumatische ervaringen de vrouw is geworden die ze nu is: gelukkig, sterk, liefdevol, succesvol, open voor iedereen en voor niemand bang. Eerder schreef Arthur Japin al het boek ‘Maar buiten is het feest, dat hij grotendeels baseerde op het levensverhaal van zijn goede vriendin Karin Bloemen. Dat boek, met onder andere Abbey Hoes en Georgina Verbaan in de hoofdrollen, is inmiddels ook verfilmd.

Het Denk Groter Debat met Karin Bloemen vindt op maandag 11 oktober plaats in het Parktheater Eindhoven, aanvang: 14.30 Bezoekers kunnen tijdens het debat vragen stellen aan Karin, maar ook gewoon als toeschouwer aanwezig zijn. Inschrijven voor het debat kan via deze link.

Coronatoegangsbewijs
Het Parktheater is op 11 oktober vooralsnog alleen toegankelijk voor mensen die in het bezit zijn van een coronatoegangsbewijs: een negatieve testuitslag, een vaccinatiebewijs of een bewijs dat u hersteld bent van corona. Met de CoronaCheck app kunt u deze coronabewijzen laten zien. Mochten de voorwaarden voor toegang voor 11 oktober nog wijzigen, dan volgt er tegen die tijd nieuwe informatie.

Over het Denk Groter Debat
Denk Groter Debatten zijn ‘College Tour-achtige’ ontmoetingen tussen toppers uit politiek, sport, entertainment en wetenschap en studenten van de verschillende Fontys opleidingen en andere geïnteresseerden. Eerder waren onder andere Mark Rutte, Prinses Laurentien, André Kuipers, Guus Hiddink, Peter R. de Vries en Paul de Leeuw te gast. De debatten worden opgenomen en uitgezonden door Omroep Brabant.