oktober

Forse verbetering positie Fontys op ranglijst Elsevier

stijngeeftcollege.jpg

Jaarlijks publiceert weekblad Elsevier een ranking van de beste studies in het Nederlandse hoger onderwijs. Vanwege het ontbreken van gegevens van de Nationale Studenten Enquete (NSE) zijn voor het onderzoek dit keer de data over de afgelopen vijf jaar met elkaar vergeleken. Daaruit volgt een 'medaillespiegel' die wordt aangevoerd door de Hanzehogeschool Groningen, Windesheim en NHL Stenden. Fontys staat dit jaar op een vierde plaats en dat betekent een forse verbetering ten opzichte van afgelopen jaren. Avans staat dit jaar op de vijfde plaats. De door Elsevier gehanteerde meetmethode van dit jaar concentreerde zich op individuele opleidingen. 17 opleidingen van Fontys behaalden een gouden (5), zilveren (5) of bronzen (7) medaille.

Lees meer over dit onderwerp op BRON en in Elsevier.

Auteur: Monique van Laar