Eindhoven,
januari

Drie e-Academy certificaten van Thuiswinkel.org voor Fontys

e-academy.jpg

Maar liefst twaalf opleidingen hebben op woensdag 20 januari 2016 Thuiswinkel.org e-Academy certificaten ontvangen waarbij Fontys met drie opleidingen een groot aandeel had. Small Business and Retail Management uit Eindhoven, Commerciële Economie uit Tilburg en Techniek en Logistiek uit Venlo zijn gecertificeerd. Met het keurmerk van e-Academy tonen de gecertificeerde instellingen aan dat ze een kwalitatief goede opleiding bieden én die opleiding continu up-to-date houden. Studenten en bedrijven vinden dat belangrijk. In de veelheid van opleidingen geven zij de voorkeur aan een opleiding die goed aansluit op de praktijk.

Eerste minor gericht op logistiek van webshops
Fontys Venlo is met de minor E-preneurship de eerste minor opleiding, die naast e-commerce vakken, ook gericht is op de logistieke keten achter webshops(e-commerce & e-fulfilment). De minor wordt opgesplitst in twee fases. Fase 1 duurt 10 weken en behandelt de breedte van e-commerce (internet marketing, ICT, e-commerce en e-fulfilment algemeen). Fase 2 duurt eveneens 10 weken waarbij de diepte ingegaan wordt op e-fulfilment onderwerpen. Denk hierbij aan cross-border management met aandacht voor douane aspecten, e-warehousing en voorraadbeheer, retourstromen, de impact van big data en uiteraard last-mile.

Dubbele certificering
De opleiding Commerciële Economie - Digital Business Concepts is als enige voltijd hbo-opleiding dubbel gecertificeerd. De opleiding van Fontys Academy for Creative Industries kreeg de certificaten e-Commerce & e-Marketing gisteren overhandigd. Sophie van Rooij, Program Manager Thuiswinkel e-Academy: 'De opleiding Digital Business Concepts van Fontys in Tilburg voldoet aan de eindtermen voor zowel e-Marketing als e-Commerce. Deze opleiding stoomt studenten klaar als digital ondernemer. Het is de combinatie van creatie met commercie die deze opleiding uniek maakt. Afstudeerders zullen snel onder de pannen zijn.'

Online marketing
Dankzij de vooruitstrevendheid van de vakgroep online marketing kwam de opleiding Small Business & Retail Management direct in aanmerking voor de certificering. Met dit werk is niet alleen een mooi resultaat voor SB&RM behaald, maar ook een flink stuk voorwerk verricht voor andere Fontys Hogeschool Marketing en Management opleidingen die graag deze certificering zouden willen ontvangen. Met een keurmerk van e-Academy toon je als gecertificeerde instelling aan dat je een kwalitatief goede opleiding biedt én die opleiding continu up-to-date houdt.

Over Thuiswinkel e-Academy
In de e-business staan bedrijven te springen om talent. Thuiswinkel e-Academy slaat een brug tussen onderwijs en praktijk. Samen met opleiders en bedrijven zorgt e-Academy voor meer digitaal toptalent en erkende e-Business-Professionals. Thuiswinkel e-Academy is een actieprogramma van Thuiswinkel.org met als doel het ontwikkelen van meer digitaal talent om in de groeiende behoefte van de e-business-sector te voorzien.Momenteel certificeert e-Academy opleidingen op hbo-niveau op het gebied van e-marketing, e-commerce en e-SCM (supply chain management).