Fontys for society event | 13 september

Het Fontys for society event verbindt en vermaakt, maakt impact, ontwikkelt en leert. Van elkaar, met elkaar. We heten je van harte welkom op campus Rachelsmolen op vrijdag 13 september 2024 bij het event voor en door Fontys.

Fontys for Society Award

Ken jij een Fontys project dat maatschappelijk impact heeft gemaakt? Meld deze dan aan om kans te maken op de eerste Fontys for Society Award!

Meer info over de award

Meewerken in de organisatie?

Wil jij meewerken aan de organisatie van dit event, zie je mogelijkheden om met jouw kennis en ervaring een bijdrage te leveren? Laat het ons weten via de mail ovv “Ik wil helpen” .

Stuur een mail

Sustainable connections

Fontys heeft in 2018 het SDG Charter ondertekend en onderschrijft daarmee het belang van het integreren van duurzaamheid in het onderwijs, onderzoek en bedrijfsvoering. Wij willen onze studenten voorbereiden op hun rol in de maatschappij, waar mensen voor nodig zijn die de duurzaamheid van onze economie en daarmee de toekomst van onze planeet voorop stellen! En dat begint door te verbinden op alle lagen en samen te werken ook dwars door
bestaande structuren heen. Sustainable connections is dan ook het thema van het eerste Fontys for society event in 2024.

Focus en trots

Vanuit een gezamenlijke focus en trots organiseren we vanaf 2024 jaarlijks het Fontys for society event vóór en dóór Fontys. Tijdens dit event komt onze Fontys community van studenten, medewerkers en werkveldpartners bij elkaar en laten we zien hoe onderwijs en onderzoek van Fontys bijdraagt aan een duurzame, vitale en inclusieve samenleving.

Een podium waar Fontys for society en samenwerkingsinitiatieven bij elkaar komen en een showcase vormen voor alle mooie opbrengsten van onderwijs en onderzoek met maatschappelijke impact. Studenten, medewerkers en werkveld inspireren elkaar met voorbeelden en verhalen en zetten aan tot interactie, leren van elkaar en verbinden. Het event nodigt uit tot netwerken en het aangaan van nieuwe samenwerkingen.

13 september, 12.00 - 18.00u

• 11.30u - 12.00u | Inloop
  • 12.00u - 12.45u | Opening event gevolgd door opening studiejaar
  • 12.45u - 13.15u | Lunch to go
  • 13.15u - 14.00u | Inspiratiesessies - blok 1
  • 14.30u - 15.15u | Inspiratiesessies - blok 2
  • 15.45u - 16.30u | Inspiratiesessies - blok 3
  • 17.00u - 17.30u | Award uitreikingen afsluiting
  • 17.30u - 18.00u | Borrel met eindact

Thema's op het event

Bereid je voor op een inspirerende onderwijsomgeving met zes area's, twee eventpleinen en aula. Een open campus waar ontmoeten centraal staat en waar kruisbestuiving leidt tot innoveren, experimenteren en ondernemen. De ideale plek voor het eerste Fontys for Society event met 5.000 bezoekers. Ieder gebouw host een van de volgende kennisthema's en samen vormen zij een diversiteit aan vibes.

Creative economy

Creativiteit draagt bij aan de fundamentele maatschappelijke, economische en ecologische verandering die nodig is om de complexe vraagstukken van deze tijd op te lossen.

Sustainability & circularity

Door circulaire transitie kunnen we een duurzame inclusieve economie én samenleving bewerkstelligen, zorgen dat innovaties worden omarmd en bestaande gewoontes worden losgelaten.

Enabling technologies

Technologie kan een grote bijdrage leveren aan uitdagingen in gezondheid en zorg, landbouw, voedsel en water, veiligheid en energietransitie en duurzaamheid.

Healthy & inclusive society

We streven naar een samenleving die iedereen een eerlijke kans biedt op gezondheid en waarin iedereen op een volwaardige manier kan participeren.

Future of learning

Leren is van essentieel belang in onze snel veranderende samenleving waarin ingrijpende ontwikkelingen aan de orde van de dag zijn. Hoe organiseren en ondersteunen we dit leren zo goed mogelijk?

Smart Mobility

Met een sterke focus op verduurzaming en energietransitie dragen we bij aan de mobiliteit in de regio en de rest van Nederland. Ook veiligheid van voertuigen, logistieke ketens en mobiliteitsdata heeft onze aandacht.

Werk mee aan dit event

Win jij de Fontys for society 2024 award?

Elke dag werken we gezamenlijk aan onze missie om de wereld om ons heen positief te beïnvloeden en bij te dragen aan een betere toekomst; een duurzame, inclusieve en vitale samenleving. Daar mogen we best wat vaker bij stil staan, want we zijn er ontzettend trots op! Daarom roepen we jou op om impactvolle projecten in te zenden voor de gloednieuwe Fontys For Society Awards 2024.

Nee, de inschrijving is gesloten
Alle medewerkers worden deze dag vrij geroosterd voor een bezoek aan het event. We verwachten dus een hoge opkomst!

Fontys for society event | Sustainable 2024

Datum: Vrijdag 13 september 2024