Sprint naar content

Switchen of stoppen met de studie

Hieronder vind je de veelgestelde vragen en antwoorden over switchen of stoppen met de opleiding. Mocht jouw vraag hier niet tussen staan, neem dan contact op met ons klantcontactcentrum. Wij zijn telefonisch bereikbaar via 08850 80000 (bereikbaar op werkdagen tussen 08:30 - 17:00 uur) of stel je vraag via onderstaand contactformulier.

Veelgestelde vragen en antwoorden

Bij tussentijds uitschrijven word je uitgeschreven op de eerste dag van de maand volgend op je uitschrijfverzoek (m.u.v. juli en augustus). Dus als je bijvoorbeeld in de maand september een uitschrijfverzoek doet, dan word je per 1 oktober uitgeschreven. 

Als je wilt overstappen naar een andere Fontys opleiding (switchen) dien je eerst contact op te nemen met je opleiding.

Meer informatie over stoppen met je opleiding en uitschrijven (ook door Fontys, in je eerste jaar, met terugwerkende kracht en in juli en augustus) kun je vinden op deze pagina.

Bij een verzoek tot uitschrijven in Studielink, word je uitgeschreven op de eerste dag van de maand volgend op je uitschrijfverzoek. Indien dit resulteert in een uitschrijving in juli of augustus, wordt je uitschrijfverzoek door Fontys Hogescholen afgewezen. Uitschrijven in deze maanden resulteert niet in een vermindering van het collegegeld. Heb je geen inschrijving meer, dan heb je ook geen recht meer op een studentenreisproduct en studiefinanciering.
Jouw inschrijving zal dan worden beƫindigd per het einde van het studiejaar, namelijk op 31 augustus.

Wil je stoppen met je opleiding of ga je afstuderen in juni, juli of augustus, kies dan in Studielink voor de optie 'Nee, ik wil me niet herinschrijven', nadat je op de knop 'Herinschrijven' hebt geklikt. Doe je dit niet, dan blijf je post ontvangen van Fontys.

Het advies is om dit eerst met jouw studieloopbaanbegeleider (SLB-er) en / of opleidingscoƶrdinator te bespreken. Hij of zij kan je vertellen wat de mogelijkheden zijn. Ook is het verstandig om dit met een decaan te bespreken omdat dit mogelijk ook gevolgen heeft voor je regelingen met DUO.
Als student zijnde kun je zelf een afspraak met een decaan inplannen via www.fontys.nl/fontyshelpt (log in met je Fontys student account). Ook vind je hier informatie over het inloopspreekuur.

Contactformulier

Heb je een vraag?

Heb je een tip of wil je reageren op Fontys-informatie, dan kun je terecht bij het Klantcontactcentrum van Fontys Hogescholen.

Dit kan telefonisch via het telefoon-nummer 08850 80000 of via onderstaand formulier.