

Arts loves Sciences
Het lectorenplatform Onderwijs op het snijvlak van Kunst, Wetenschap en Technologie (OKWT) richt zich specifiek op vakoverstijgend onderwijs, waar kunst en bèta elkaar ontmoeten.
Onderdeel van:
Wat houdt het project in?
Het lectoraat Ontwerpen aan de Journalistiek maakt deel uit van het platform Arts❤️Sciences. Dit samenwerkingsverband van lectoren zet zich in voor het bevorderen van onderwijs op het snijvlak van Kunst, Wetenschap en Technologie door het onderzoeken, ontwikkelen en organiseren van trainingen en een database met inspiratie voor lessen.
De ambitie van het platform is om leerlingen, studenten en ook onderwijsprofessionals te stimuleren om vanuit verschillende kennisdomeinen tot nieuwe manieren van leren en probleemoplossingen te komen. De opbloeiende, interdisciplinaire praktijken van kunstenaars worden hierbij als een inspiratiebron voor de vernieuwing van het funderend en hoger onderwijs beschouwd.
Samenwerkende lectoraten
- Lectoraat Kunsteducatie (Hogeschool van Amsterdam)
- Kansengelijkheid (Hogeschool iPabo)
- Creatieve Maakprocessen en Leren (Hogeschool voor de Kunsten Utrecht),
- Situated Art and Design (Avans Hogeschool)
- Didactiek van de Bètavakken (Hogeschool van Amsterdam),
- Gecijferdheid (ROC van Amsterdam – Flevoland)
- Vernieuwingsonderwijs (Hogeschool Saxion)
- Performing Arts Medicine (Codarts Rotterdam)
- Artistic Connective Practices (Fontys)