Sprint naar content

Resultaten

Resultaten

Externe communicatiestrategie

Externe communicatie

In een afstudeeronderzoek is er gekeken naar de externe communicatiestrategie voor het Lectoraat Moral Design Strategy. De verschillende ideeën zijn uitgewerkt tot een implementatie welke wordt uitgevoerd in schooljaar 2025-2026.

Vastgoedkunde in de digitale stad

Vastgoedkunde en de digitale stad

In dit onderzoek lag de focus op het creëren van een communicatiestrategie waarin de studenten Vastgoedkunde warm gemaakt worden voor de digitale stad. Dit plan wordt geïmplementeerd in schooljaar 2025-2026.

Belang bij interviewer

Belang bij de interviewer

In een masteronderzoek werd er gesteld dat de interviewer minstens net zo belangrijk als de geïnterviewde. In het onderzoek zijn tips gegeven voor het laagdrempelig opleiden van goede interviewers.

Gender vs Persoonlijke waarden van Schwartz

Geslacht als variabele VS persoonlijke waarden van Schwartz

In dit afstudeeronderzoek is er gekeken naar het gebruik van geslacht als variabele, waarbij een mogelijkheid gezien werd om de waarden van Schwartz te gebruiken in analyse.

Onderzoeksrapport 'Ethische commissie voor de slimme stad'

Als afronding van werkpakket 1 is dit rapport geschreven. In dit onderzoek is onderzoek verricht naar de inrichting van ethische commissies met focus op werkwijze, inbedding en doorwerking.

Symposium Ethische Commissie: Afronding Werkpakket 1

Als afronding van werkpakket 1 heeft het symposium 'Ethische Commissie: van morele ambitie naar morele impact' plaatsgevonden. Hierbij werd trots teruggekeken op het complete project.

Moral Smart Cities vs Journalistiek

Meer lezen over de ‘AI in de journalistiek’-versie van het Moral Design Game of antwoord op de vraag 'hoe wordt de ‘smart city’ besproken in de Nederlandse media?'; bekijk de volgende webpagina's.