Sprint naar content

Commerciële Economie - Creative Marketing Concepts

Commerciële Economie - Creative Marketing Concepts

Jouw toekomst

Het werkveld vraagt om creatieve denkers. Met deze opleiding bereiden we je voor op de economie van de toekomst.

Waar kun je werken?

Na je opleiding ben je klaar voor het marketingvak. Je kunt aan de slag in de creatieve sector, bijvoorbeeld voor een festival of bij een marketingbureau. Maar ook organisaties in de zorg, onderwijs, het midden- en kleinbedrijf (mkb) en overheden staan te trappelen om jouw skills.

Creative Marketing Concepts jouw toekomst

Welk werk kun je doen?

Na de opleiding kun je aan de slag als:

Als creative marketeer zorg jij ervoor dat producten of diensten creatief in de markt gezet worden. Je bepaalt de doelgroep én bedenkt hoe die doelgroep bereikt kan worden. Je analyseert marktgegevens of websitedata, en zet die kennis om in gerichte marketingacties.

De transitiemanager is verantwoordelijk voor het begeleiden van veranderingen binnen een organisatie. De transitiemanager heeft een scherp oog voor de synergie tussen commercie en maatschappij en voelt zich eigenaar van veranderprocessen om impact te maken op de organisatie.

Een innovatiespecialist heeft een ondernemende en veerkrachtige instelling. Deze vernieuwende marketeer zoekt voortdurend naar uitdagingen en kansen om nieuwe concepten te ontwikkelen en adviseert organisaties over over impactvolle ideeën en duurzame oplossingen.

Als sustainable marketing manager bepaal je het strategische marketingbeleid van de organisatie waar jij voor werkt. Je geeft leiding aan een marketingafdeling en en samen zetten jullie de duurzame belangen van de maatschappij om in een toekomstgerichte koers voor het bedrijf.

Volg een Masteropleiding na je studie

Liever doorstuderen na jouw hbo-opleiding? Veel masteropleidingen sluiten aan op de opleiding Creative Marketing Concepts. Stroom direct in bij één van de hbo-masteropleidingen op het gebied van business, of volg een master aan de universiteit. Wil je doorstuderen aan de universiteit? Dan kan het nodig zijn om eerst een pre-master te volgen.

Studie in cijfers

13.3%

studeert door na afronden van deze opleiding

3.8

studenttevredenheid, 1 (zeer ontevreden) - 5 (zeer tevreden)

363

eerstejaars

Meer cijfers

Ervaringen van studenten

Deadline: 1 mei

Hoe werkt aanmelden?

Benieuwd wat er allemaal staat te gebeuren tot en na het aanmelden voor deze opleiding? Bekijk het hele aanmeldproces.

Commerciële Economie - Creative Marketing Concepts

Van aanmelden tot starten

Benieuwd wat er allemaal staat te gebeuren tot en na het aanmelden voor deze opleiding? Bekijk het hele aanmeldproces.

  • Start met kennismaken!

    Jouw studiekeuze begint met kennismaken.

  • 1 mei 2025

    Meld je aan voor de opleiding via Studielink. Doe dit vóór 1 mei.

    Hoe werkt dat aanmelden?
    In sommige gevallen kun je je ook nog aanmelden na 1 mei.

    Lees hier meer over aanmelden na de deadline.

  • Op uitnodiging

    Studiekeuzecheck: jouw check-in bij Fontys

  • Alles voor een Goede start

    Op Goede start vind je alles voor een goede start van je studie zoals aan te schaffen materialen, je laptop, info over je eerste lesweek en de introductie.

  • 25 augustus 2025

    Purple introductieweek

  • 1 september 2025

    Start eerste lesweek

Studiekeuzeactiviteiten

Kennismaken met Commerciële Economie - Creative Marketing Concepts

Meld je aan voor de Open dag, een online voorlichting of één van de andere activiteiten om kennis te maken met de opleiding.

Heb je een vraag?

We helpen je graag verder.

Stel je vraag aan de opleiding in Tilburg