

Onderzoeker
D. (Deena) Versluis MSc
Floreren betekent voor mij in verbinding staan met mezelf én met anderen, samen mooie dingen creëren en verspreiden. Ik geniet ervan om mét de praktijk vóór de praktijk samen te werken, onderzoek te doen en iets ontwikkelen dat echt van waarde is: niet alleen een leuke oplossing, maar eentje die ook écht effectief is. Dat kan kennis zijn, maar ook een interventie, tool, spel, noem maar op. Vaak weet je aan het begin van het onderzoek nog niet wat eruit gaat komen. En juist dat vertrouwen in het gestructureerde onderzoeksproces en de ruimte om creatief te zijn in de fase van interventieontwikkeling, vind ik mooi: het brengt je altijd iets waardevols.
Als onderzoeker bij het lectoraat Leren Floreren zet ik me in om mooie dingen te ontwikkelen, te delen en steeds verder te verbeteren. Dat doe ik binnen Fontys, maar ook samen met partners in het mbo. Ik werk het liefst met mensen die, net als ik, enthousiast en passie hebben voor (mentale) gezondheid en gedrag.
De doelgroep studenten ligt mij nauw aan het hart. Zelf bevind ik me nog in de overgangsfase naar young professional, waardoor ik hun zoektocht van dichtbij herken. Het is een intensieve periode: volop ontdekken, genieten en voelen dat je leeft, maar ook leren omgaan met zelfstandigheid, onzekerheden en tegenslagen. Juist daarom wil ik bijdragen aan hoe studenten en young professionals kunnen leren floreren — niet alleen als het minder goed gaat, maar ook als het goed gaat, gewoon altijd. Je mag immers altijd floreren!