Eindhoven,

Publiek toegankelijke Fontys TicTech lezingenreeks

'Van kleuterknutselen tot HBO vaardigheden'

leijten2.jpg

Op 25 maart gaat een reeks publiek toegankelijke Fontys lezingen van start over de bijdrage van technologie aan ons dagelijks leven. Kies je voor een tafel met drie poten of ga je voor een tafel met vier poten? De consequenties van die keuze laat docent werktuigbouwkunde Peter Leijten zien op de eerste TicTech lezing 'Van kleuterknutselen tot HBO vaardigheden'.

Wereld van de ontwerper
Als kleuter leren we al om te knippen, te plakken en te boetseren. En we weten wat er gebeurt als een ontwerp niet goed in elkaar zit; de scheef gebouwde blokkentoren valt echt om. Kortom, ingewikkelde constructies beginnen bij een simpele basis. Peter Leijten neemt zijn publiek mee in de gedachtewereld van een ontwerper. Hij toont aan de hand van een aantal simpele voorbeelden wat de consequenties zijn van keuzes die de ontwerper maakt en wat de voor- en nadelen zijn aan een ontwerp.

Technologie
Technologie is een onlosmakelijk onderdeel van ons leven. In alle ontwikkelingen in onze maatschappij speelt technologie een belangrijke rol. Of het nu gaat om gezondheidszorg, kunst, vervoer, logistiek, sport, productieprocessen; technologie is overal. Soms lijkt het dat technologie ver van ons af staat, dat innovatie ingewikkeld is. Om te laten zien dat technologie dichterbij is dan veel mensen denken, organiseert Fontys deze reeks TicTech lezingen. Hierin leggen docenten en studenten van Fontys in begrijpelijke, inspirerende en aansprekende voordrachten ingewikkelde technologische ontwikkelingen uit.

Programma 'Van kleuterknutselen tot HBO vaardigheden'
15.00 uur Ontvangst door Ella Hueting, directeur Fontys Hogeschool Engineering en Automotive
15.15 uur Rondleiding en uitleg door studenten
16.00 uur Pauze met een drankje en een hapje