Communicatiestijl

Tone of voice

Om het Fontys merk voelbaar te maken in onze communicatie hebben we de Fontys check bedacht die in het verlengde ligt van onze kernwaarden.

Elke boodschap van Fontys is herkenbaar aan de 3x✌️:

Voelbaar. Verbindend. Vooruit.

✌️ Voelbaar – Je spreekt mensen persoonlijk aan en sluit aan bij hun belevingswereld. Je gebruikt "jij" en "je" en laat zien dat je de mens achter de doelgroep ziet.

✌️ Verbindend – Je brengt mensen, ideeën en mogelijkheden samen. Je laat zien dat je onderdeel bent van de kennisgemeenschap en dat samen meer bereikt wordt dan alleen.

✌️ Vooruit – Je laat zien hoe dit zorgt voor vooruitgang. Nu en/of later. Vanuit optimisme bied je perspectief en mogelijkheden in plaats van problemen.

Gebruik de 3x✌️ voor alles wat je maakt. Of het nu een flyer is, een Insta-story of een interview voor de media: stel jezelf steeds de vraag – is dit verdiepend, verbindend en vooruit? Zo houd je de merkessentie scherp, zonder te vervallen in standaard boodschappen.

Voor medewerkers: Meer informatie over de toepassing van de Fontys check vind je op SharePoint .

Storytelling

De vele (beeld)verhalen van onze medewerkers en studenten vormen de corporate story en kleuren het verhaal van Fontys. Via deze verhalen laten we zien wie we zijn, wat we doen en hoe we dat ervaren. Wat studeren en werken bij Fontys betekent. Hoe je als student, medewerker samen met werkveldpartner een betekenisvolle bijdrage levert aan de maatschappij van morgen. Immers, heel Fontys werkt aan impact. We stimuleren onze ambassadeurs dit te delen en geven hun verhalen en voorbeelden in onze communicatiemiddelen en -kanalen een plek. Online en offline. Onze potentiële studenten, de ouders, intermediairs, bedrijven, organisaties en andere stakeholders vormen zich een beeld van Fontys aan de hand van wat ze horen, zien, lezen en ervaren. Samen maken wij Fontys, samen werken wij aan impact. #wijzijnfontys