Beeldstijl
Fotografie en video
Fontys is een ‘verbindingsmerk’, daarom zijn échte mensen het belangrijkste kenmerk in fotografie en video. Om het Fontys merk voelbaar te maken in onze beeldstijl hebben we de Fontys check bedacht die in het verlengde ligt van onze kernwaarden. Elke beeld van Fontys is herkenbaar aan de 3x✌️:
✌Voelbaar: Toon echte emoties. Geen perfecte stock close ups maar echte vragen, emoties en situaties. Authentieke settings die we aansprekend en positief in beeld brengen.
✌Verbindend: Niet zomaar een groep lachende mensen. Laat relaties zien, een blik die opgevangen wordt, objecten die elkaar raken. Beelden die samenzijn voelbaar maken.
✌Vooruit: Het gevoel overbrengen dat je bij Fontys leert, onderzoekt, ontwikkelt, samenwerkt en daarmee stappen maakt. Beelden met dynamiek en energie in mensen en settings. Beweging hoeft niet letterlijk te zijn, het moet voelbaar zijn.
We gebruiken dus geen stockfoto’s. Veel stockfoto’s zijn in het algemeen te glad: mooie mensen met een nep glimlach en stralend witte tanden. We gaan voor authentieke foto’s van onze eigen studenten, medewerkers en werkveldpartners. Deze zorgen voor herkenning en dragen bij aan trotse ambassadeurs die het verhaal van Fontys op hun eigen wijze inkleuren.
Goed om te weten
- Beeldmateriaal toont de sfeer en beleving van studeren bij Fontys.
- Authentieke, inspirerende beelden met lichte, heldere kleuren en professionele kwaliteit.
- Mensen staan centraal; achtergrond is subtiel en ondersteunend.
- Bij voorkeur full colour foto’s, passend bij Fontys-styling en responsive gebruik.
- Foto’s hebben voldoende ruimte voor uitsnedes door vormgevers.