Merk

Fontys merk en onze maatschappelijke opdracht

Bij Fontys zetten we ons elke dag vol overtuiging in voor een inclusieve, duurzame en weerbare samenleving.

Fontys is ervan overtuigd dat je vooruitkomt als je met elkaar verbonden bent op regionaal, landelijk en Europees niveau. We zijn dan ook trots op onze actieve kennisgemeenschap waarin studenten, docenten, lectoren, onderzoekers, medewerkers en het werkveld met elkaar samenwerken om kennis en talent te ontwikkelen waarmee we een betekenisvolle bijdragen leveren aan belangrijke maatschappelijke thema’s.

Dit betekent

  • We zetten ons iedere dag in om met kennis en talent bij te dragen aan een inclusieve, duurzame en weerbare samenleving.
  • We positioneren Fontys als verbindingsmerk, verbinding zit in ons DNA
  • Onze kernwaarden zijn: samen, persoonlijk en betekenisvol.
  • We zijn een monolithisch merk (Fontys als merk voor zowel onderwijs als onderzoek, voor alle afdelingen, programma’s etc.)
  • Onze pay-off is “for society”.

Voor medewerkers is een uitgebreide toelichting over het merk Fontys beschikbaar op Sharepoint.

Lees meer over het Fontys merk

Maatschappelijke thema’s

Het talent en de kennis die we ontwikkelen zijn van grote waarde voor het werken aan oplossingen. Ons onderwijs en onderzoek is zo ingericht dat we over de vakgrenzen heen (leren) kijken en dat zorgt voor verschillende perspectieven en innovatieve ideeën.

Fontys profileert zich sterk inhoudelijk via zes actuele kennisthema’s die inspelen op grote maatschappelijke ontwikkelingen zoals digitalisering, energietransitie, zorgvernieuwing en het onderwijs van de toekomst. Deze thema’s zijn multidisciplinair van aard en verbinden verschillende vakgebieden en instituten. Ze vormen een brug tussen onderwijs, onderzoek en de praktijk en sluiten nauw aan bij vragen uit het werkveld. Fontys werkt binnen deze thema’s intensief samen met bedrijven, overheden en (internationale) partners om bij te dragen aan oplossingen voor de uitdagingen van morgen.

Merkessentie

Fontys is in essentie een verbindingsmerk. Verbinding zit in ons DNA en maakt ons uniek. Wij zijn een brede kennisgemeenschap met een scherp oog voor het unieke in elk individu (for you). Of dit nu studenten, medewerkers, het werkveld of maatschappelijke partners zijn.

Wij geloven dat we vanuit verbinding tussen het individu en de brede gemeenschap betekenisvolle vooruitgang kunnen realiseren voor zowel het individu als voor de samenleving (for society). Dit vatten we samen in onze strategische kerngedachte: “Fontys verbind(t) je aan vooruitgang” (dit is geen regel die we letterlijk gebruiken in communicatie, het is de gedachte achter het merk Fontys)

Fontys neemt het voortouw in de samenwerking én kennisdeling die nodig zijn voor het oplossen van maatschappelijke vraagstukken en het versterken van de innovatiekracht van de regio's. Dat komt tot uiting in onze pay-off ‘for society’.