Sprint naar content

Week of the International Student 2023

Ontdek The Week of the International Student: jouw ticket naar een wereld vol kansen! Dit mag je dit niet missen! Deze onvergetelijke week is speciaal ontworpen om Nederlandse en internationale studenten zoals jij te inspireren en te verbinden en je de kans te geven om je horizon te verbreden. Van 13 tot 17 november organiseert Fontys The Week of the International Student. Onze missie? Studenten zoals jij de wereld laten ontdekken en je de kans bieden om het verschil te maken, hoe groot of klein dan ook. Laat je inspireren, verbinden en de wereld ontdekken. Doe mee, ontmoet nieuwe mensen en laat je wereld groter worden!

Internationale week @Venlo

Tijdens de internationale week bieden we een scala aan activiteiten aan, waaronder gastcolleges van docenten van buitenlandse universiteiten, een studie-in-het-buitenlandmarkt en een culturele markt. Een boeiende week vol internationale ervaringen!

14 tot en met 17 november 2023

Sfeerafbeelding Fontys

Studeren in het buitenland markt @Venlo

Op de studeren in het buitenland-markt krijgen studenten de kans om een wereld aan mogelijkheden te verkennen. Hier kan je informatie verzamelen over uitwisselingsprogramma's, stages in het buitenland en studeren aan partneruniversiteiten/hogescholen. Hier kan je ontdekken of een internationale ervaring jouw studietijd bij Fontys kan verrijken!

16 november 2023 | 11.00-18.00 uur

Spelletjes en meer @Venlo

Bij deze internationale bijeenkomst is er voor ieder wat wils! Van traditionele spelen en fotomomenten in de fotobooth en tal van andere interculturele activiteiten, er is altijd iets te doen. Het is een toffe kans om nieuwe mensen te ontmoeten, culturele uitwisseling te vieren en gewoon plezier te hebben.

14 november 2023 | 11.00-14.00 uur

Sfeerafbeelding Fontys

Studeren in het buitenland beurs @Tilburg

Bezoek onze studeren in het buitenland beurs om al onze internationale partneruniversiteiten te leren kennen en de perfecte match te vinden voor jouw mogelijke ervaring in het buitenland! Denk je eraan om in het buitenland te studeren? Stel vragen en krijg insideformation van onze studenten die al ervaring hebben opgedaan in het buitenland. Daarnaast is het een geweldige manier om bij te praten, deel te nemen aan spellen en vooral een leuke tijd te hebben!

21 november 2023 | 16.00-18.00 uur P8 Tilburg, XXL ruimte

Gastcollege Wiebe Wakker

Wiebe Wakker is een duurzame avonturier bekend van zijn project ‘Plug Me In’, een elektrische road trip van 1.222 dagen en 100.000 kilometer door 34 landen. Zijn doel was en is nog altijd om mensen te inspireren om duurzamere vormen van transport te kiezen. Tijdens deze internationale week geeft Wiebe Wakker een gastcollege in Venlo.

14 november 2023 | 15.00-16.30 uur

Lectoraat Leren Floreren

Samen eten - samen zijn @Eindhoven

Tijdens de internationale Week kunnen studenten genieten van heerlijk eten en drinken tegen gereduceerde prijzen. Appel Catering verwent ons op dinsdag, woensdag en donderdag met een smakelijke verscheidenheid aan hapjes en drankjes in de Italiaanse, Amerikaanse en Aziatische stijl. Het is de perfecte gelegenheid om je smaakpapillen op een wereldreis te sturen zonder je portemonnee al te veel te belasten.

21 t/m 23 november 2023

Leer 10 talen! @Venlo

In deze bijeenkomst kun je de basisbeginselen leren van maar liefst 10 talen. Het is een boeiende gelegenheid om een brede culturele horizon te verkennen en enkele basisprincipes uit verschillende talen onder de knie te krijgen. Of je nu geïnteresseerd bent in reizen, internationale betrekkingen of gewoon nieuwsgierig bent naar andere talen, deze bijeenkomst biedt een laagdrempelige en leuke manier om een veelheid aan talen te ontdekken.

15 november 2023 | 11.00-14.00 uur