Electric Green Last Mile (eGLM)

Meekijken met zware elektrische vrachtwagens. Begin februari 2020 zijn onderzoekers van het lectoraat Future Powertrain en van het Fontys Internationaal Logistiek Expertise Centrum (Venlo) gestart met onderzoek naar de eerste volledig elektrische nul emissie 44-tons trucks die rondrijden in Europa.

Onderdeel van:

Wat houdt het project in?

Het onderzoek in Helmond omvat het monitoren van de inzet van deze voertuigen maar ook het testen en monitoren van de bijhorende laadinfrastructuur. De voertuigen rijden in korte rondes van maximum 150 km rond in de regio van de Europese logistieke hotspots Venlo (Nederland) en Duisburg (Duitsland).

Het onderzoek maakt deel uit van het meerjarige Europese INTERREG-project ‘electric Green Last Mile’ (eGLM). Voor dit onderzoek zullen studenten en docenten van Fontys en van de Fachhochschule Aachen samenwerken met medewerkers van FIER Automotive (eveneens gevestigd op de Automotive Campus).

Sfeerafbeelding Fontys

Foto van persoon