Een nieuwe taak voor scholen? (Ex) leerlingen ondersteunen bij hun aanmelding voor een screening bij UWV

Petra de Koning: (Staatssecretaris) Klijnsma eist meer beschutte werkplekken van gemeenten.
In een bericht op pagina E7 van het Economie katern van NRCWeekend rapporteert de Koning over de mededeling van Klijnsma aan de Tweede Kamer dat er een wetswijziging komt die gemeenten gaat dwingen om met ‘beschutte werkplekken’ te komen. Tot nu toe zijn er 115 mensen beschut aan het werk, terwijl dat volgens de planning in het kader van de Participatiewet eind van dit jaar 3200 zouden moeten zijn. In het voorstel van Klijnsma kunnen kandidaten zich ook zelf aanmelden, bijvoorbeeld geholpen door hun ouders of vroegere school.
Een terechte taak voor de school? En zo ja, wat vraagt dat van leerkrachten?