Eindhoven,
september

Hoe combineer je topsport en studeren?

Collage topsportstudenten

Studeren is een zware kluif voor veel studenten. Als je daarnaast dan óók nog aan topsport doet heb je wel een hele volle agenda.
Fontys kent meerdere topsportstudenten die verschillende sporten uitoefenen en ook op verschillende instituten zitten.

Veel van hen maken gebruik van de Topsportregeling die Fontys aanbiedt. Een flexibele omgang in studielast is vaak handig, om zo een goede balans tussen onderwijs en sport te vinden.

In beeld gebracht
Om meer in beeld te brengen hoe deze studenten hun sport en studie combineren en wat zij hebben gehad aan de regeling, hebben we een drietal studenten gefilmd over hun ervaring met topsportstudent zijn bij Fontys.

In onderstaande video's zie je Thom Kuus (roeien, Fontys Engineering en Automotive), Nienke Poll (snowboardencross, Fontys Sporthogeschool) en Daniëlle van de Donk (voetbal, Johan Cruyff Academy) uitleg geven over hun combinatie van sport en studie!

Auteur: Björn Rommens (Dienst Marketing & Communicatie)
Video's gemaakt door: Cas van Rijssel en Luuk Smeulders