Eindhoven,
juli

Fontys Road to Taipei

Fontysstudenten doen mee aan internationale studentensportwedstrijd

Universiade 2017

Voor een zevental Fontysstudenten is de maand augustus geen vakantiemaand, maar een sportmaand. Zij gaan namelijk mee doen aan de zomereditie van de Universiade (19 tot en met 30 augustus). Deze studentensportversie van de Olympische Spelen vind dit jaar plaats in Taipei, Taiwan.

De Zomeruniversiade is het tweejaarlijkse hoogtepunt van de internationale studentensport. Nederland heeft een lange traditie van deelname aan en presteren bij dit mega event. Veel topsportende studenten hebben bij de Universiade hun eerste successen mogen vieren om in latere instantie bij Olympische Spelen, EK's of WK's medailles te halen. In de Nederlandse delegatie, onder leiding van Studentensport Nederland, die naar Taipei gaat zitten niet alleen Fontysstudenten, maar ook de Topsportcoördinator van Fontys.

Op een rijtje de Fontysvertegenwoordiging (in sport en studie) op de Universiade in Taipei:

• Sina Mai Holthuijsen - Atletiek: Kogelslingeren
    Fontys International Business School - Commerciële Economie

• Lars Timmerman - Atletiek: Speerwerpen
    Fontys Economische Hogeschool Tilburg - Alumnus 2017 Sportmarketing/Johan Cruyff Academy

• Cheryl de Jong - Schermen: Degen/Epée
    Fontys Economische Hogeschool Tilburg - Sportmarketing/Johan Cruyff Academy
    Bekijk het interview met Cheryl hier!

• Claire van Dijck - Boogschieten: Recurve boog
    Fontys Sporthogeschool - Sport- en Bewegingseducatie

• Arjan Knipping - Zwemmen: 200m en 400m medley

• Tom Meulensteen - Judo: -73 kg
    Fontys Economische Hogeschool Tilburg - Sportmarketing/Johan Cruyff Academy
    Bekijk het interview met Tom hier!

• Bodine Schoenmakers - Taekwondo: -62 kg
    Fontys Economische Hogeschool Tilburg - Start in september 2017 bij Sportmarketing/Johan Cruyff Academy

• Dirma Eisenga - Delegatie lid
    Fontys Sporthogeschool - Topsportcoördinator

Benieuwd naar de 'Road to Taipei' interviews van een aantal van deze topsportstudenten?
Klik hier voor het interview met Cheryl en hier voor het interview met Tom!

Namens Fontys wensen wij iedereen alvast veel succes en plezier op de Universiade in Taipei!

Auteur: Bjorn Rommens/ Dienst Marketing en Communicatie