februari

Wat kan Fontys Institutional Research voor jou betekenen?

1920-1920-00-FO-059054

Hoe neem jij beslissingen? Vaak worden ze genomen op basis van gebrekkige informatie. Terwijl – zoals bij Fontys – ze veel invloed kunnen hebben op onder meer studenten, medewerkers en processen. Fontys Institutional Research (FIR) helpt om beter geïnformeerd een besluit te kunnen nemen.

FIR is een dienstoverstijgende onderzoeksgroep vanuit de diensten Onderwijs en Onderzoek, Studentenvoorzieningen, Marketing en Communicatie en Personeel en Organisatie. FIR als onderzoeksgroep bestaat nog niet zo lang. Voorheen was onderzoek met name decentraal georganiseerd. Sinds een aantal jaar werken de onderzoekers van de diverse diensten steeds vaker samen aan opdrachten waarbij verschillende expertises gevraagd worden. Dat geeft een nieuwe impuls aan het onderzoeken van Fontysbrede vraagstukken.

Hoe werkt FIR?
FIR biedt verschillende vormen van onderzoek en advies voor allerlei partijen, op allerlei niveaus in de organisatie: het college van bestuur, directeuren, management van programma’s en projecten, adviseurs en docenten. Voorbeelden van onderzoeken zijn de tevredenheid van studenten, alumni of medewerkers (NSE, HBO-monitor, MTO, Startthermometer) of de monitoring van instroom of rendementen. Daarnaast draagt FIR jaarlijks bij aan de evaluatie van de Kwaliteitsafspraken. Ook zijn ze de initiatiefnemer van het Fontyspanel, een Fontysbreed studentenpanel dat (ook op aanvraag) ingezet kan worden voor kwantitatief en/of kwalitatief onderzoek.

Meer weten?
Ben je benieuwd wat FIR nog meer doet? Kijk dan op de portal. Heb  je een onderzoeks- of adviesvraag en wil je graag eens in gesprek met FIR over de mogelijkheden, neem dan contact op via fir@fontys.nl. Zij kijken graag samen met jou wat ze voor jou kunnen betekenen.

Auteur: Petra Merkx