augustus

Raf De Keninck verlaat Fontys Hogeschool voor de Kunsten

Raf De Keninck zwart wit _ foto Julie Verlinden

Per 1 november 2019 neemt Raf De Keninck (46) afscheid als sectorleider Muziek van Fontys Hogeschool voor de Kunsten in Tilburg.
Hij treedt vanaf die datum in dienst bij de Design Academy Eindhoven als lid van het College van Bestuur, directeur Onderwijs en Onderzoek. Raf volgt Jurriënne Ossewold op. Het CvB bestaat verder uit Joseph Grima (Creatief directeur) en Mechtild van den Hombergh (directeur Organisatie).

Sinds 2012 is Raf Sectorleider Muziek Fontys Hogeschool voor de Kunsten. In deze functie was hij verantwoordelijk voor de Academie voor Muziekeducatie, Academy of Music and Performing Arts (voorheen Conservatorium), Rockacademie en Master of Music. Vanuit een hedendaagse visie op de kunst en muziekwereld, heeft hij het Conservatorium doorontwikkeld tot Academy of Music and Performing Arts. Een internationaal georiënteerde opleiding waarin muziekstudenten zich binnen een geheel eigentijdse context ontwikkelen tot de muziekkunstenaar van de toekomst. Binnen het managementteam van FHK was hij verantwoordelijk voor integrale portefeuilles en projecten als huisvesting, interdisciplinaire projecten, nieuwe digitale toepassingen in de Kunsten en internationale profilering.

Het College van Bestuur, directie en managementteam van Fontys Hogeschool voor de Kunsten danken Raf voor zijn inzet, zijn enorme energie, visie en de innovaties die onder zijn leiding zijn doorgevoerd binnen Muziek en FHK. Zij wensen hem veel succes bij Design Academy Eindhoven.

Auteur: Mariëlle Hulshoff