Eindhoven,
november

Verkoop uit het depot: kunst die gezien mag worden!

Facebook banner

Fontys verkleint haar kunstcollectie en biedt werken te koop aan via fysieke en online veilingen. Aan de verkoop ging een zorgvuldige voorbereiding vooraf.

Vrijdag 23 november is de Art Market alleen toegankelijk voor Fontysstudenten en -medewerkers, maar op zaterdag 24 november van 10.00 uur tot 17.00 uur en zondag 25 november van 12.00 uur tot 17.00 uur, is de Art Market voor iedereen toegankelijk. De organisatie en inrichting van deze dagen wordt verzorgd door studenten van Fontys Hogeschool voor de Kunsten.

Art Market en veiling

De kunstwerken hebben een vaste prijs die uiteenloopt tussen de 40 euro en 300 euro.

Als je iets gevonden hebt wat je graag aan jouw muur ziet hangen, kun je na betaling met pin of contant het werk meteen meenemen. Wanneer een werk erg groot is en je kunt het niet meteen meenemen, dan plakken we een rode sticker op het kaartje als teken dat het verkocht is. Je kunt het dan later ophalen of tegen betaling laten bezorgen. Alle werken worden met bubbelfolie ingepakt zodat het beschermd is tijdens eigen vervoer.

De meeste werken zijn etsen, zeefdrukken en litho’s, maar er worden ook foto’s, tekeningen, schilderijen te koop aangeboden. Een werk is van keramiek en er is een sculptuur.

Op zondag 25 november om 14:00 uur worden er kunstwerken per opbod geveild. De studenten van Fontys Hogeschool voor de kunsten fungeren dan als veilingmeester.

De Art Market vindt plaats bij Art Dumay, Cockeveld 4 in Nuenen. Er is parkeergelegenheid in de buurt van Art Dumay, die met bewegwijzering wordt aangeduid.

Meer informatie

Meer weten over de kunstwerken of de veiling? Neem dan contact op met Melanie of Paul Dumay van Kunsthandel Art Dumay via 040-2845208 of 040-2838117.

Auteur: Eva Jans