februari

Verkiezingsprogramma’s door de ogen van jongeren

journalistiek debat en theater

Lectoren en studenten van Fontys presenteren op dinsdag 7 maart hun inzichten in de verkiezingsprogramma’s van onze provincie en de daarin opererende waterschappen. Na een wervelend programma met interviews, analyses en theater weten de bezoekers dat een stem op de Provinciale Staten- en waterschapsverkiezingen een stem voor de toekomst is. Het programma vindt plaats in het gloednieuwe Mindlabs-gebouw in de Tilburgse Spoorzone.

Steeds meer mensen zien onze regio als fijne verblijfplek. Maar hoe zorgen we in Brabant voor genoeg studenten- en starterswoningen? En waar moeten de datacentra komen? Hoe gaan we zorgen dat we dan ook de mobiliteit slim inrichten? Moeten we meer samenwerken met onze grensregio’s? Hoe zit het met de wolf in Brabant? Hoe gaan we om met water en klimaat, nu we steeds vaker last hebben van droogte en extreme regenbuien? En waar moet je bij het waterschap eigenlijk voor stemmen?

Wat, wanneer, waar en aanmelden
Verkiezingsprogramma’s door de ogen van jongeren
Dinsdag 7 maart 16.30 uur
MindLabs, Locomotiefboulevard 101-119 Tilburg.

Alle geïnteresseerden zijn welkom. Meld je hier aan.

Line up
16:30 uur: Opening door Fontys-lectoren Danielle Arets (Journalistiek en Innovatie) & Bart Wernaart (Moral Design Strategy).

16:40 uur:  Merlijn Twaalfhoven, componist, auteur van Het is aan ons en initiatiefnemer van De Toekomstverkiezing gaat in gesprek met Matthijs Bosman, kunstenaar over de vraag waar zit ruimte voor verbeeldingskracht, schoonheid en spel in het openbaar bestuur?

17:00 uur:  Studenten en onderzoekers van de lectoraten Journalistiek, Moral Design Strategy en De Ondernemende Regio geven inzage in de verschillende verkiezingsprogramma’s met speciale aandacht voor de toekomstagenda door de ogen van jongeren. De inzichten worden besproken met aanwezige lijsttrekkers. Geen debat; gewoon een goed gesprek.

17:45 uur: Theatervoorstelling De Laatste Druppel door studenten journalistiek. De studenten hebben een half jaar aan deze theatervoorstelling van de waterschappen gewerkt. De voorstelling is tot stand gekomen in samenwerking met de master Performing Public Space (PPS).

18:15 uur:  Netwerkborrel