Eindhoven,

Vacatures wetenschappelijke staf TU Eindhoven voorlopig alleen voor vrouwen

Vlag TU Eindhoven

De TU Eindhoven wil voorlopig alleen nog maar vrouwen op wetenschappelijke vacatures. Dat past binnen het nieuwe Irène Curie Fellowship-programma. Voor de komende anderhalf jaar geldt dit voor 100% van de vacatures, daarna bekijkt de universiteit per jaar welk percentage onder de regeling valt.

Het doel is dat de verhouding tussen het aantal mannen en vrouwen in de vaste wetenschappelijke staf meer in balans komt. De komende jaren heeft de universiteit ruim honderdvijftig posities in te vullen.

De vrouwelijke nieuwkomers binnen deze regeling krijgen ook nog een extra startpakket op maat. Het TU/e-bestuur stelt voor elke Fellow in dit programma een ton extra beschikbaar voor eigen onderzoek. Verder is er een speciaal mentoringprogramma voor deze nieuwe instroom.

Lees verder op Innovations Origins.