februari

Stukafest Eindhoven brengt cultuur coronaproof naar studentenkamers

stukafest eindhoven

Op vrijdagavond 26 februari is het zover: Stukafest Eindhoven! Het festival waarbij muziek, drag, cabaret, dans, theater en nog veel meer samenkomt voor een uniek festival in jouw woonkamer.

Dit jaar is het festival wel erg lastig om te houden in kleine studentenkamers, dus is het tijd voor een nieuw concept: Stukafest TV. Oog in oog staan met artiesten, maar dan toch veilig achter je eigen scherm! Hiervoor bundelt Stukafest Eindhoven haar krachten met Stukafest Delft en Amsterdam. In de drie rondes krijg je negen geweldige acts te zien, waarbij je kunt zappen tussen de verschillende kanalen van de steden. Zo stel je jouw perfecte programma samen. Ontdek aanstormend talent, nieuwe vormen van cultuur en beleef alles knus vanaf de bank.

Eindhoven heeft drie diverse lokale acts in petto, waarbij we starten met Emily Salvia: de hilarisch extravagante Drag Queen met haar show over de wereld van drag en wat die betekent voor haar. Duik daarna mee in het verhaal ‘Moeder’ van Evelien Rothuizen, waar met gedichten generaties worden verbonden, van Nederlands-Indische verleden tot het heden. Als klap op de vuurpijl komen the Ballet Bombs on stage: bij deze garage fuzz band kún je niet stil blijven zitten. Springen in woonkamer is dan ook zeker aanbevolen. Kies je voor deze acts, of toch voor een singer songwriter van Amsterdam of boeiende film van Delft? Het is aan jou! Vergeet vooral niet de Stukafest Eindhoven Box te bestellen met Van Moll biertjes en een snack voor twee voor de ultieme Stuka ervaring.

Aanmelden doe je hier.

Auteur: Stukafest Eindhoven