januari

Online studiekeuzeactiviteiten verder uitgebreid

bd12b422-a9a6-4403-9a71-2aab998411e1_00.FO.094958%20(1)

Afgelopen november stonden we voor de uitdaging om een goed alternatief te bieden voor de traditionele open dagen. Naast bijna 300 online voorlichtingspresentaties hebben we ook een aantal webinars rondom studiekeuze gemaakt en was er een try out om studiekiezers een persoonlijk gesprek aan te bieden met decanen en studiekeuzeadviseurs. Onze eigen ervaringen en alle feedback van studiekiezers en hun ouders hebben ons geholpen het programma van januari nog verder te verbeteren en het aanbod te verruimen.

11-14 januari: algemene oriëntatie voor hen die het kiezen van een studie nog best lastig vinden
Op 11 januari starten we ons programma met twee webinars, één voor ouders en één specifiek voor mbo-ers die de overstap naar het hbo willen gaan maken. Later in de week, op woensdag 13 januari, zenden we twee eerder gemaakte webinars uit. Beide avonden kunnen studiekiezers en hun ouders ook persoonlijk in gesprek met onze studiekeuzeadviseurs en studentdecanen om hen te helpen bij hun studiekeuze en om antwoord te krijgen op specifieke vragen. Bij alle webinars kun je live chatten met onze studenten en medewerkers.

Op dinsdag 12 en donderdag 14 januari organiseren we onze ‘iets met….’ voorlichting. Wil je ‘iets met techniek’, of ‘iets met mensen’, of past ‘iets met ICT’ misschien bij jou? Tijdens onze ‘iets met….’ voorlichtingen kom je erachter welke interessegebieden en opleidingen bij je passen.

18-22 januari: online voorlichtingen per opleiding
Alle opleidingen organiseren in deze week één of meer online voorlichtingen. Er wordt informatie gegeven over de inhoud en (keuze) mogelijkheden van de opleiding, maar er is ook volop ruimte om vragen te stellen via de chat. Maar dat hoeft niet, alleen meeluisteren is natuurlijk ook goed. Deze voorlichtingen gaan zeker helpen om een goed beeld te krijgen van de opleiding. Uiteraard kan iedereen in deze week meerdere voorlichtingen volgen.

Op Fontys.nl/kennismaken vind je meer informatie over het hele programma en kun je je meteen aanmelden.

Auteur: Margot Pessers