september

Podcast: Transformatie van de Eindhovense wijk Woensel-West

marieke wenneker 16-9jpg

De wijk Woensel-West transformeerde van een no go area met veel criminaliteit tot een levendige, kleurrijke wijk met sterke sociale verbanden en toekomstperspectief voor de jeugd. Een wijk waar, volgens onze onderzoeker Marieke Wenneker, “het maatschappelijk weefsel op een fundamentele manier is vernieuwd”. In deze podcast gaat Marieke Wenneker, samen met Mignon van Halderen, in gesprek met Willie de Groot die de transformatie van dichtbij meemaakte en er mede vorm aan gaf. Over de succesfactoren in de transformatie van deze Eindhovense wijk.

Podcast Serie
In deze serie podcasts gaan onderzoekers van het lectoraat Thought Leadership van Fontys Hogeschool Economie en Communicatie in gesprek met personen die een cruciale rol hebben gespeeld bij het initiëren, leiden en vormgeven van transformaties. Inspirerende inzichten, lessons learned en praktische tips voor leiders, managers en studenten die zich bezighouden met transformaties. Aan het woord komen onder andere Ziekenhuis Bernhoven, Philips en Thom Aussems van Sint Trudo Eindhoven.

Meer weten
Beluister de podcast over Woensel-West hier.
Meer weten over Thought Leadership? Bekijk dan onze website of blijf op de hoogte via LinkedIn.

Auteur: Michelle Breemans