Perscafé Tilburg met Emile Vaessen

emilevaessen-FHJ

Het tiende Perscafé vindt plaats op donderdag 5 april 2018 om 17.00 uur in Bank15, Spoorlaan 350 in Tilburg. Iedereen is welkom maar genodigden zijn met name journalisten en content-makers, woordvoerders en studenten, medewerkers en alumni van Fontys Hogeschool Journalistiek (FHJ).

Onder het motto Tilburg Vice Versa vragen we telkens een FHJ-alumnus om inzage te geven in zijn/haar carrière. Deze keer is het thema parlementaire verslaggeving en hebben we Emile Vaessen (1989) van EenVandaag. Hij werkt sinds januari als parlementair verslaggever en redacteur in Den Haag. Student Dennis Boom interviewt hem over carrière en de ins en outs van een journalist die omgaat met glibberige politici. Na het korte interview gezellig borrelen en netwerken.

Emile is vanaf 2016 werkzaam bij EenVandaag; eerst als politie- en justitieredacteur. Zijn enthousiasme, verbazing en de drive om de waarheid te achterhalen zijn kenmerken die Emile typeren. Burgemeesters over motorbendes is een mooi journalistiek project van Emile. In 2014 is hij genomineerd voor onderzoeksprijs de Loep met een verhaal over vleesverwerker Vion. Hij is een journalist met een grote voorliefde voor sport.

In 2018 is het Perscafé op de volgende donderdagen: 7 juni (Winfried Baijens, NOS journaal), 6 september (Bart Jan Cune, Talpa Radio) en 8 november.

Bekijk een korte terugblik op het vorige Perscafé.

Auteur: Brigit Goderie