oktober

Nieuwe namen voor SPECO opleidingen

speco.jpg

Vanaf 1 oktober krijgen de beide SPECO opleidingen een nieuwe naam:

• SPECO, Sport en Marketing/Management wordt SPECO Sportmarketing

• SPECO, Sport en Media wordt SPECO Sportcommunicatie

Met deze korte en krachtige namen willen de SPECO opleidingen een duidelijkere positie innemen in het opleidingenlandschap, zowel naar de student als naar het werkveld. Bovendien sluiten de namen beter aan bij de daadwerkelijke inhoud van de opleidingen, aldus Lars Hagen, opleidingscoördinator van SPECO Sportmarketing. “Bij sportmarketing ligt onze focus op de marktgerichte kant van de sportbusiness, als differentiatie van Commerciële Economie. Het leerplan, dat uitgaat van de verschillende beroepsrollen binnen de sportbusiness, is ook veel scherper ingezet vanuit deze gedachte. Bij die beroepsrollen kun je o.a. denken aan de functies van Sportmarketeer, Sponsormanager, Commercieel medewerker, Eventmanager. De nieuwe naam dekt beter de lading van onze opleiding en sluit beter aan bij de beroepsrollen”.

Dit geldt ook voor SPECO Sportcommunicatie. Ruben Erkelens, opleidingscoördinator vertelt: “Te vaak schept de naam Sport & Media de verwachting dat wij ons toeleggen op de sportjournalistiek. Sportmedia is slechts een onderdeel van onze opleiding, wat overigens wel een sterk onderdeel is. Maar hierbij wordt voorbijgegaan aan Sportmarketingcommunicatie, Sportsponsoring, Sportevents, Overheids-/corporate- en andere vormen van strategische sportcommunicatie”.

Met de nieuwe namen gaan de beide SPECO opleidingen zich de komende periode duidelijk positioneren richting de studenten en het werkveld.