Tilburg,
september

Master Special Educational Needs wordt Master Educational Needs

Fontys Campus Stappegoor Tilburg 4

Fontys Hogescholen heeft in samenwerking met Hogeschool Utrecht en Christelijke Hogeschool Windesheim akkoord gekregen van de Minister om de naam van de opleiding “Master Special Educational Needs: Leraar Speciaal Onderwijs” per 1 september 2016 te wijzigen in “Master Educational Needs”.Deze naam past beter bij de inhoud, het doel en de doelgroep van de opleiding en de ontwikkelingen in het educatieve domein.

Door de wetgeving Passend Onderwijs is de opleiding niet alleen relevant voor het speciaal onderwijs, waarmee het door de naamgeving wordt geassocieerd, maar ook voor het regulier onderwijs (PO, VO, (V)MBO en HBO).Daarnaast wordt ook de graadverlening tussen de drie hierboven genoemde instellingen gelijkgetrokken en wordt vanaf 1 september 2016 door de drie hogescholen de graad Master of Education verleend.

De Master Educational Needs van Fontys is ontwikkeld voor (onderwijs)professionals die een innovatieve bijdrage willen leveren aan ontwikkelingsmogelijkheden van alle leerlingen en aan onderwijsverbeteringen in schoolorganisaties. Fontys verzorgt de Master Educational Needs in Nijmegen, Utrecht, Rotterdam, Bergen op Zoom, Tilburg, Den Bosch, Eindhoven en Sittard. Daarnaast bestaat de mogelijkheid om een premaster te volgen; een klein module- pakket dat je afsluit met een toets. Ook kan er ingetekend worden voor ‘losse modulen’ van de master. Uiteraard kan een premaster of een ‘losse module’ ook op de eigen locatie worden uitgevoerd met een team.