februari

ISO maakt genomineerden Docent van het Jaar 2018 bekend

Monique Hamers

De vijf genomineerden voor de titel Docent van het Jaar 2018 zijn bekend: Giulia Calabretta (TU Delft), Haza Rahim (Universiteit Utrecht), Loes Keijers (Tilburg University), Youssef El Bouhassani (Hogeschool van Amsterdam) en Monique Hamers (Fontys Hogescholen). Op 21 april zal minister Van Engelshoven (OCW) de prijs uitreiken aan de Docent van het Jaar 2018. ISO-voorzitter Rhea van der Dong: “Goede, betrokken en inspirerende docenten maken het verschil voor studenten. Met deze verkiezing zetten we deze voorbeelddocenten graag in het zonnetje. Op 21 april zal blijken welke van deze docenten zich een jaar lang de Docent van het Jaar mag noemen."

Het ISO organiseert dit jaar voor de vierde keer de Docent van het Jaar verkiezing. Met deze verkiezing wil de studentenorganisatie aandacht vragen voor goed docentschap in het hoger onderwijs. Ook dit jaar heeft het ISO weer veel aanmeldingen van hoge kwaliteit ontvangen, waarvan de jury vijf topdocenten heeft genomineerd. Op 21 april vindt de verkiezing plaats. De vijf genomineerden zullen hier een minicollege geven, waarna de winnaar de prijs ontvangt uit handen van minister Van Engelshoven. De fysieke prijs wordt gemaakt door een student van de Breitner Academie. Daarnaast ontvangt de winnaar een beurs voor onderwijsinnovatie en wordt hij of zij lid van de Comenius Community. Meer informatie is te vinden op www.iso.nl/docentvanhetjaar

De genomineerden
De genomineerde docenten blinken alle vijf uit in de manier waarop zij onderwijs geven. Ze hebben een duidelijke onderwijsvisie en een grote passie voor hun vak. Wat opvalt is dat hun studenten stuk voor stuk lovend zijn over de betrokkenheid van deze docenten en zich serieus genomen voelen. Daarnaast maken deze docenten gebruik van activerende en innovatieve werkvormen en hebben ze aandacht voor de diversiteit van hun studenten. Ook maken ze goed gebruik van feedback.

Collega's van Bron publiceerden vandaag eveneens een bericht over deze nominatie.

Geplaatst door: Jessy Kouwenberg