Eindhoven,
oktober

Inspirerende lezingen over innovatie voor mkb’ers, ‘van theorie naar de markt

Innovation Origins

Stilstand is achteruitgang. Ondernemers uit verschillende vakgebieden voelen steeds meer noodzaak om te innoveren. Hoe ze dat precies moeten aanpakken blijft vaak lastig, zeker voor het Midden en Klein Bedrijf (mkb). Daarom proberen de Technische Universiteit Eindhoven (TU/e), Fontys, MKB Eindhoven en Eindhoven Engine innovatieve ondernemers te inspireren met lezingen over de toepassing van veelbelovende technologieën.

Onder de naam HIGH5 is in augustus een nieuwe lezingenreeks van start gegaan. Hoogleraren van de TU/e delen hun kennis met ondernemers en hopen zodoende ook weer van hen te leren. Na zo’n theoretische lezing laten innovatieve mkb bedrijven, vaak spin-offs van de universiteit, zien hoe de wetenschappelijke kennis is toegepast in hun bedrijf. “Voor deelnemende mkb bedrijven is het een laagdrempelige toegang tot de wetenschap en toepassingsmogelijkheden daarvan”, vertelt Monique Greve, initiatiefnemer van de lezingen. De lezingen gaan bijvoorbeeld over 3D-printen, fotonica en datascience.

Lees verder op Innovation Origins.