januari

Hoe maak je je studiekeuze bij Fontys

studiekeuze

Volgende week staat een vol programma aan studiekeuzeactiviteiten op de agenda. De activiteiten vinden deels online en deels fysiek op locatie plaats. Daarmee hopen we opnieuw veel studiekiezers en hun ouders te zien. Voor het hele programma geldt dat men zich aanmeldt voor een tijdslot. Zo zorgen we ervoor dat iedereen voldoende tijd en aandacht krijgt van onze studenten en docenten. En er is volop gelegenheid voor scholieren om een goed beeld van onze opleidingen te krijgen.

Online opleidingsvoorlichtingen 16 - 19 januari
Van maandag 16 januari tot en met donderdag 19 januari organiseren al onze opleidingen één of meer online voorlichtingen. Studiekiezers krijgen tijdens de voorlichting informatie over de inhoud en (keuze)mogelijkheden van de opleiding. Vragen stellen is mogelijk via de chat.

Sfeer proeven en écht ervaren op locatie op 21 januari
Sommige studiekiezers weten al bijna zeker welke opleiding ze willen gaan volgen. Maar er zijn ook studiekiezers die nog twijfelen. Beide groepen kunnen de opleidingen ervaren tijdens de open dag op 21 januari. Ze krijgen presentaties en rondleidingen van onze studenten en docenten en kunnen daarin al hun vragen stellen. Natuurlijk over de studie, maar ook over het studentenleven in de stad. Hun deelname aan de workshops, proeflessen of opdrachten geeft de scholieren een echte realistische ervaring.
Natuurlijk is niet iedereen even ver in het studiekeuzeproces. Veel studiekiezers staan nog aan het begin. Niet getreurd, ook hen helpen we graag verder.

Studiekeuze Event op 7 februari
Op 7 februari organiseren we het Studiekeuze Event met de titel Kiezen, hoe dan?
Een inspirerend event voor jongeren die aan het begin van hun studiekeuze staan. Tijdens dit evenement krijgen ze workshops die hen helpen om de juiste studiekeuze te maken. Hoe hebben onze huidige studenten hun studiekeuze gemaakt? Welke stappen zijn nu echt belangrijk? Waar en hoe kun je beginnen? Dit event is natuurlijk ook interessant voor ouders, die een belangrijke ondersteunende rol spelen in deze keuze.

‘Iets met….’ voorlichtingen
Behoorlijk veel studiekiezers weten al dát ze willen gaan studeren, maar hebben nog geen goed  beeld in welke richting ze het moeten zoeken. Misschien ‘iets met’ economie, ‘iets met’ mensen of toch ‘iets creatiefs’? In de ‘Iets met…’ voorlichtingen krijgen ze snel inzicht of een bepaalde richting wel of niet bij hen past.

Op Fontys.nl/kennismaken staat alle informatie over het hele programma.

Open avond voor professionals (deeltijd) op 22 maart
Uiteraard hebben we ook een uitgebreid pakket aan studiekeuzeactiviteiten voor professionals. Op woensdag 22 maart staat de eerstvolgende open avond op diverse Fontys locaties gepland. Voor meer info zie fontys.nl/pro

auteur: Margot Pessers