Eindhoven,
december

Fontys verheugd: drie RAAK-subsidies toegekend

champagne-160867-1280.png

Binnen Fontys is verheugd gereageerd dat drie subsidie-aanvragen voor onderzoeksprojecten van Fontys-onderzoekers zijn toegekend. Het gaat om subsidies uit de categorie RAAK-publiek die SiA, het Nationaal Regieorgaan Praktijkgericht Onderzoek, gisteren heeft toegekend. De drie aanvragers kunnen elk een subsidie van ongeveer 300.000 euro tegemoet zien.

Allereerst is daar het onderzoeksproject Lesson Study van het duo Lars Borghouts en Menno Slingerland van Fontys Sporthogeschool, over een nieuwe onderwijsmethode voor docenten lichamelijke opvoeding.

Klompvoeten
Daarnaast kreeg ook Benedicte Vanwanseele van de Paramedische Hogeschool een subsidie toegekend voor haar project 'Een verbeterde opsporing en behandeling van relapse klompvoeten: de rol van klinische gangbeeldanalyses'. Benedicte is door de wol geverfd als het gaat om onderzoeken. Als senior docent-onderzoeker bij Fontys maar ook als Associate Professor aan de KU Leuven heeft zij al heel wat onderzoeken verricht. Eerder verwierf zij daarmee ook al een subsidie voor een RAAK-Internationaal project dat als titel had: 'Bewegen met artrose'.

Reïntegratie
Ook de aanvraag van Chris Smerecnik van Hogeschool HRM&P voor zijn onderzoeksproject 'The Right (Wo)Man for the job?' werd gehonoreerd. Voor Chris was het de allereerste keer dat hij als Fontys-docent een subsidieaanvraag indiende voor een onderzoeksproject. Maar was het dus wel meteen raak.
Het doel van zijn onderzoek is het ontwikkelen van handvatten voor en met reïntegratie-professionals om hen te ondersteunen bij het bewerkstelligen van een duurzame plaatsing van mensen met een arbeidsbeperking bij een reguliere werkgever.

Auteur: Jan Ligthart