maart

Fontys Sport en Bewegen ontruimd vanwege dreigend gaslek in de buurt

1920-1920-00-FO-060128

Vanwege een dreigend gaslek in de buurt, is vanmiddag het gebouw van Fontys Sport en Bewegen in Eindhoven ontruimd. Ongeveer 250 studenten en een groep medewerkers moesten het gebouw aan de Theo Koomenlaan verlaten.

UPDATE 14 maart: Het gevaar van een gaslek is inmiddels verdwenen, het gebouw is weer gewoon toegankelijk. Zie ook update van gemeente.

In de Professor Holstlaan dreigt een hogedrukgasleiding te verzakken en dat kan een gevaarlijke situatie opleveren. De omgeving is daarom afgesloten, de A2 en N2 zijn dicht en onder meer een aantal woningen in de omgeving is ontruimd.

NL-Alert

Iedereen in de omgeving ontving een NL-Alert met onder meer de boodschap ramen en deuren te sluiten en binnen te blijven. Omdat het niet duidelijk is hoe lang deze potentieel gevaarlijke situatie gaat duren heeft Fontys besloten, de situatie afwegende, het gebouw aan de Theo Koomenlaan te sluiten, zodat iedereen naar huis kan komen. De studenten en medewerkers hebben instructies gekregen hoe ze dat het beste kunnen doen.

Een aantal wegen is namelijk afgesloten en er staan forse files, maar bussen en treinen rijden zover bekend wel. Mochten studenten en medewerkers om een bepaalde reden toch niet naar huis kunnen, dan kunnen zij tot 22.00 uur terecht in meerdere gebouwen op campus Rachelsmolen.

Actuele situatie

Een woordvoerder van de hogeschool verwacht dat de school rond 15.00 uur helemaal leeg zal zijn en het gebouw dicht gaat. Kijk voor de meest actuele informatie over het gaslek op de website van Omroep Brabant.

Voor dringende vragen kun je terecht bij het Klantcontactcentrum van Fontys.

Auteur: Petra Merkx