Eindhoven,

Eerstejaarsstudenten TB speeddaten met professionals over cultuur & verandering

speeddaten.jpg

Op dinsdag 7 juni jl. kwamen vijftien professionals naar Fontys om te speeddaten met de eerstejaarsstudenten Technische Bedrijfskunde over verandering in het bedrijfsleven.

In het huidige leerproject ‘The Change Agent’ hebben de eerstejaarsstudenten naar eigen interesse een onderwerp gekozen dat te maken heeft met cultuur en verandering. Op basis van dat onderwerp formuleerde de projectgroep, bestaande uit zes personen, een onderzoeksvraag die ze moesten beantwoorden op basis van literatuuronderzoek, hun eigen ervaring en expertise uit het bedrijfsleven.

Om studenten bij dat laatste te helpen, organiseerde de vakgroep psychologie op dinsdag 7 juni een dag ‘speeddaten met professionals’. Vanuit het bedrijfsleven kwamen vijftien professionals van bedrijven als ASML, TMC en Philips naar Fontys om studenten te helpen een antwoord te formuleren op de eigen onderzoeksvraag en te laten proeven van hoe het er in de werkelijkheid echt aan toe gaat.

Op 16 en 17 juni vonden presentaties plaats waarbij de studenten konden laten zien welke inzichten ze hebben gekregen in het onderwerp dat ze gekozen hebben. De jury, bestaande uit de projectcoördinator en de vakdocenten, hebben de impact van de speeddates bij het beantwoorden van de onderzoeksvraag mogen beoordelen.

Tijdens de presentaties hebben de studenten niet alleen laten zien dat ze enorm creatief zijn, ze hebben ook laten blijken dat ze de dag met de professionals leuk en interessant vonden. De juryleden waren zeer tevreden over de getoonde inzichten.