september

Een kijkje in de wereld van.... studentondernemer Max Clasener

Max Clasener FHICT

Tussen twee colleges door even een paar klanten telefonisch te woord staan. Voor talloze Fontys studenten is dit de realiteit. Al voordat ze hun diploma hebben, zijn ze ondernemer. Steeds vaker horen we “Ik moet nú mijn scriptie afronden, want dan kan ik vol gas doorstomen.” Maar hoe combineer je ondernemerschap met de collegebanken? Binnen Fontys Hogescholen bestaat er de Fontys studentondernemersregeling waardoor studeren én ondernemen mogelijk is.

Op dit moment maken er 38 Fontys studenten gebruik van de Studentondernemersregeling. Dit studiejaar worden er 50 extra studentondernemers verwacht in de regeling waar studie en onderneming worden gecombineerd. Studenten die gebruik maken van de regeling kunnen aanspraak maken op extra begeleiding van een coach, aangepaste aanwezigheidsplicht, aangepaste toetsregelingen en de mogelijkheid tot stage en afstuderen binnen een eigen bedrijf.

Studentondernemer Max Clasener
Max Clasener is derdejaars Fontys ICT & Media Design student én eigenaar van My ICT Solutions. Vanuit zijn hobby voor computers, netwerken en websites is Max het bedrijf My ICT Solutions begonnen. Een bedrijf dat zich bezighoudt met vrijwel alle ICT gerelateerde communicatiemiddelen binnen een bedrijf. Denk hierbij aan webhosting, clouddiensten, e-mail, telefonie, SEO en SEA, netwerksystemen, camerasystemen, ICT & beveiliging, servers en online werkplekken. Max kan met behulp van de studentondernemersregeling zijn studie én onderneming combineren. Zo kan hij zijn leerdoelen binnen zijn studie aantonen vanuit zijn bedrijf. Ook heeft hij vanuit Fontys Centrum voor Ondernemerschap de mogelijkheid gekregen tot een eigen kantoor binnen de Fontys startup community op Strijp-S.

Benieuwd naar zijn ondernemersverhaal? Wij hebben het vastgelegd op beeld! Neem jij een kijkje? Klik op onderstaande afbeelding om het filmpje te bekijken!

Komende maand zullen wij jou iedere week een kijkje geven in de wereld van een Fontys studentondernemer! Volg onze kanalen (website, Facebook, LinkedIn) en wie weet zie jij nog een bekend gezicht in de serie! Meer weten over de mogelijkheden van de studentondernemersregeling? Kijk dan eens op www.fontys.nl/cvo.

Auteur: Irene Vriezen